Průběžná diskuze


Prosíme všechny účastníky diskuze o objektivnost v příspěvcích a střídmost v reakcích. Závadné příspěvky budou odstraněny a vulgární autoři zabanováni.

9 786 comments

  1. Čo myslíte, nemôže ten nešťastný koronavírus ohroziť preteky v Taliansku ktoré n´=as čakajú ako Primaveru, Tirreno či dokonca Giro? {negative}

  2. https://www.procyclingstats.com/rankings/me/season/individual
    Dvacetiletej „kluk“ co ještě není v plné formě, protože cílí na Duben vede žebříček PCS letošní sezony, protože vyhrál oba etapáky, do kterých nastoupil a vyhrál přitom 3 z 12 etap, do kterých nastoupil (z toho dvě časovky, jedna proti úřadujícímu mistru světa…) {wacko} Myslím, že se ještě máme (nejen) letos na co těšit ;-) {devil}

    • Alex forever

      Typově je Remco Evenepoel jiný, než Eddy Merckx, výsledky však má podobné (ba lepší), než on, když byl ve stejném věku. RoadCycling.cz o mladém Belgičanovi napsal už vloni:
      „Takový talent jsme neviděli dlouhá desetiletí. Vyhrát Clasicu San Sebastian v prvním roce mezi muži je výjimečné. Evenepoel řádí v jednorázových závodech, v časovkách, v etapových závodech (Kolem Belgie), prostě v jakémkoliv prostředí je silný. Tím připomíná nejslavnější závodníky cyklistické historie. Ve všech typech závodů vítězili Eddy Merckx, Bernard Hinault, Fausto Coppi a další. Ale bylo to v jiné době, závodilo se jinak, více individuálně a zopakovat úspěchy například Eddyho Merckxe je neuvěřitelně složité. To bude těžké i pro Remca Evenepoela, ačkoliv talent má možná stejný…“

      Příloha: Eddy_Remco

      • Alex forever

        Když jsem se zmínil o tom rozdílném „typu sportovce“, měl jsem na mysli především parametry postav obou Belgičanů. Eddy Merckx patřil ve své k nejvyšším cyklistům v pelotonu, zdaleka ne každý tehdy měřil 182 cm. A byl to současně „pořádný kus chlapa“ – se 74 kilogramy měl téměř o 10 kg víc, než má srovnatelně vysoký Roman Kreuziger. A ten nám mezi současnými střízlíky připadá mohutnej {devil}
        Remco Evenepoel je o 11 centimetrů nižší a o 13 kg lehčí, než býval v jeho letech Eddy Merckx, což pro cyklistu obrovský rozdíl. Přesto dokázal Eddy v kopcích prohánět nejlepší vrchaře své doby (Van Impeho, Fuenteho, Zoetemelka a další) a Remco naopak poráží v rovinatých časovkách jednoho z nejlepších časovkářů všech dob, Rohana Dennise, který má srovnatelné parametry s Merckxem (182cm x 72kg).
        Tím vším chci naznačit, že jsou všechny tabulky a čísla (i zde některými lidmi citovaná), přes která „vlak nejede“, totálně na draka. Když se prostě najde borec s velkým B, postaví na hlavu celou teorii o wattech na kilogram :-D A to mě nesmírně těší {bye}

        Do obrázku jsem úmyslně znovu vložil fotku z přebírání prestižních cen, na které je vidět, jak se „dědeček“ Eddy ke stáru zmenšuje :-( Něco o tom vím – jsem o 11 let mladší, než Kanibal, ale také už jsem se oproti „vojenské míře“ zmenšil o 3 centimetry… Plotýnky vysychají, páteř se kroutí a člověk se už neumí narovnat tak, jako dřív {cry}

        Příloha: Parametry

        • Když sme u těch časovek tak třeba jak by vypadal vedle takovýho Induraina(a ten byl už ve své době kdy zdaleka nebylo tolik much v pelotonu povazován za poněkud hřmotnějšího) jednoho bysme považovali za tlouštíka a druhyho za supermušší váhu. Pravda nedokážu posoudit jak by jejich časovkářský souboj dopadl.

        • Mně přijde (při odborném pohledu z gauče), že má Remco vzhledem k výšce postavy hodně dlouhá stehna; a i vzájemný poměr délky a osvalení stehen a bérců je u něj dost neobvyklý. Zajímalo by mě, jak velkou roli hraje účinnost těchhle pák a jakou další výjimečné fyziologické předpoklady.

        • Eddy by dnes vrchařům nestačil. A Evenepoel není zas tak muší váha. Srovnávat absolutní čísla je nesmysl, mnohem důležitější je poměr výška/váha. A to je tak 61 kg a 168 cm, na výšce si Remco podle mě docela přidává. A ještě celkem nedávno Remco vážil 70 kg! Vůbec nemá smysl pouštět se do srovnání s Indurainem z EPO doby, tam EPO umožnilo tahat do kopce rychle mnohem větší svaly, než je bez EPA (nebo s EPEM dávkovaným tak, aby to neodhalil biopas) možný.

          Takže podle mě všechna čísla a tabulky na draka nejsou, na druhou stranu se ale z čísel a tabulek nedá vyčíst vše. Třeba zrovna časovka je taky hodně o aerodynamice…

        • Mr. Pither tak to mi nepřijde. https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vgVwQCwDUnLLo2gkV2r9h-320-80.jpg

          třeba tady, ale nejen tento obrázek.

        • Alex forever

          @rada: Tady jsem se částečně pokusil odpovědět na Tvoji otázku :-D Vycházel jsem z velikosti zadního kola, které by mělo být (aspoň doufám? {scratch} ) stejné dnes i před 30 léty…
          Při pohledu na fotomontáž mne, samozřejmě, ihned napadá, o kolik větší odpor vzduchu musel přemáhat Indurain oproti Remcovi {wacko} A přesto dokázal zajet tuším že dodnes nepřekonaný rychlostní rekord 64km dlouhé časovky, která se jezdívala jedním směrem (tedy bez obrátky) na trase Bergerac – Périgueux (nebo opačně).

          Na zajímavém videu, srovnávajícím časovku na stejné trati z roku 1961 (vítěz Anquetil) a 1994, je zachycen i zajímavý moment, kdy vítězný Miguel předjíždí jako expres mladého Armstronga jedoucího s číslem 31 v dresu úřadujícího mistra světa 1993 :-D

          https://www.youtube.com/watch?v=0sAkjEwZbFk

          Příloha: Remco_Miguel

        • Alex forever

          @Mr.Pither: Ano, je to tak. Už dávno jsem si u Remca všiml výrazného nepoměru délky stehen a lýtek, jen mi vůbec nepřišlo na mysl se tím zabývat.
          Je však možné, že to má na kole větší vliv, než by si člověk pomyslel {scratch} Dobrá myšlenka {good}

        • Mr.Pither z těch obrázků je použitelný jen ten prostřední, na těch ostatních má ohnuté nohy a protože je to foceno zpředu, vůbec nevíš, v jakém úhlu ty nohy má a jak jsou postaveny vůči fotoaparátu, takže tam můžeš mít úplně zkreslené poměry (např. když bude mít ohnutou nohu a lýtko bude mít svisle – rovnoběžně s objektivem fotoaparátu – a stehno bude mít našikmo, bude se stehno jevit kratší, než ve skutečnosti je). A co se toho prostředního týká – nepřijde mi. A všiml sis, že ty holky mají boty na platformě a víš, že mají ženy (obecně, výjimky se smaozřejmě vždycky najdou) delší nohy k poměru k tělu?

        • @Dj.Tj.: Tak jasně že ty záběry za jízdy zpředu zkreslují, ale to i u jiných. A fakt jsem neporovnával Remca s holkama :-) Napsal jsem svůj postřeh s tím, že je to jen dojem, tak asi netřeba toto vlákno prodlužovat.
          http://www.cyklonovinky.cz/Clanky/Remco-Evenepoel-juniorskym-mistrem-Evropy-Vacek-pa.aspx

        • Mr Pither zkreslují i u jiných, to je jasné, ale co tato informace mění, nebo vysvětluje? :-)
          Délka vlákna nemá co dělat s tím, jestli chce jen někdo vyjádřit svůj dojem, nebo s jakoukoliv jinou motivací. Délka vlákna nemá s motivací žádnou příčinnou souvislosti.

          P.S. na tom posledním obrázku mi ve srovnání s borcem vlevo naopak až přijde, že má Remco delší holeně než stehna (v poměru k výšce samozřejmě) {yes} :-) {rose}

        • Alex forever

          Fotka s holkama vypovídá jasně, není o čem diskutovat. Remco má v poměru ke své postavě dlouhá a neskutečně namakaná stehna, vůbec nemá smysl odbíhat v této diskusi k platformám nebo stavbě ženského těla. Problém, který jsme načali, se týká toho, jaký (a zda vůbec) má vliv poměr a osvalení cyklistových nohou na jeho výkon.
          Napíšu opět něco z praxe, jak je mým zvykem: podle mých letitých zkušeností a pozorování kolegů, se kterými už bezmála 50 let jezdím na kole, jsou pro cyklistu MNOHEM důležitější trénovaná, dobře osvalená stehna, než lýtka. Troufnu si dokonce tvrdit, že v poměru tak 80:20. A doložím to jasným příkladem, který nemá nic společného s vrcholovou cyklistikou:
          Mám kamaráda, hobby cyklistu, jenž svého času jezdíval ročně kolem 20 tisíc kilometrů. A to mnoho let v řadě. No a tomu před nějakými 30 léty v rámci jakési zdravotní komplikace postupně atrofovaly lýtkové svaly. On tedy neměl nikdy žádné „bandasky“, to je pravda, ale zhruba od poloviny 90. let má od kolen dolů prakticky jen kosti potažené kůží.
          A teď přichází to hlavní, co chci napsat: ačkoliv téměř nemůže chodit, jezdí stále VELMI DOBŘE na kole. Třeba vloni jsem ho dojel při své rovinaté vyjížďce na horském kole po cyklostezce podél Ohře – jel se dvěma kamarády. Já jen pozdravil a pelášil jsem rychlostí ca. 35 km/hod. dál, zatímco oni pokračovali v pomalém tempu. Po dvou, třech kilometrech se najednou přihnali a já měl co dělat, abych jim ve čtyřicítce skočil do háku. A ten kamarád „bez lýtek“ to tempo akceptoval {wacko}
          Znám, samozřejmě, spoustu dalších cyklistů s tenkými lýtky (ostatně k nim také patřím) a vím tedy 100%, že k tomu, abych ujel chlapovi s nabušenými bandaskami, skutečně lýtka nepotřebuji.
          Mimochodem: nikdy mne lýtka, na rozdíl od stehen, po náročném cyklistickém výkonu nebolela. Vás ano?

        • Fotka s holkama vypovídá jasně, není o čem diskutovat. Remco má v poměru ke své postavě a holením úplně normální stehna. A vzhledem k tomu, že na tý fotce stojí mezi dvě holkama, je jasný, proč jsem o tom začal a je jasný, že to není žádný odbíhání od diskuze, ale najdou se tady tací, kterejem tahle jednoduchý souvislost nedojde (zdravím Alexe {bye} ) Jak si může někdo myslet, že to odbíhání, je prostě {wacko} {rolleyes}

          „Problém, který jsme načali, se týká toho, jaký (a zda vůbec) má vliv poměr a osvalení cyklistových nohou na jeho výkon.“ Specificky o vlivu osvalení nohou v tomhle vlákně dosud nepadlo ani slovo. Neskutečnej „výkon“, Sašo {wacko}

          Jsem rád za tvýho kamaráda Alexi, že i přes zdravotní problémy může užívat svýho koníčka.

        • Alex forever

          Aha? Tak to asi máme každej jinej prohlížeč, či co {wacko} Stačí se kouknout, kdo debatu o Remcových svalech a poměrech pák a kostí načal (napovím, Mr.Pither včera v 15:20).
          Škoda, že neznám Tvé křestní jméno, moc rád bych Ti odpověděl stejně familiérně {bye}

        • @Mr.ither a Alex http://www.pelotonsport.cz/wp-content/uploads/2019/01/Remco-Evenepoel-Vuelta-a-San-Juan.png

          a hlavně si je třeba všimnout, že má Remco „useknutý“ kus nohou – je to foceno z dolní perspektivy a je mu vidět jen vršek tenisek. Jestlipak jste si toho kluci všimli? Mr.Pitherovi se dodatečně omlouvám, že jsem na dálku nečetl jeho myšlenky dostatečně bystře a nedošlo mi, že s holkama nesrovnával :-) telepatii by měl samozřejmě mít každý v malíčku.

          Alex ok omlouvám se, Mr.Pither o tom skutečně mluvil. Nicméně že by se především řešilo právě to, to jsou i taf dost silná slova, v těch úvodních příspěvcích o osvalení nohou nepadá ani slovo, tady bys měl mít zase sebereflexi ty.

        • Alex forever

          Vůbec necítím nutnost cokoliv měnit na svých slovech a už vůbec ne se za cokoliv omlouvat – debata s Mr.Pitherem a radou probíhala od Ironfistova úvodního příspěvku v nekonfliktním duchu až do chvíle, kdy jsi se do toho vložil Ty.
          Tím bych s dovolením za sebe tento hloupý spor ukončil.
          Howgh {bye}

        • @Alex aha, takže sis nevšim, že má useknutý tenisky {yes} No a že nebudeš schopen sebereflexe, to jsem čekal, nepřekvapils.

          O platformách a ženské postavě jsem se zmiňoval právě proto, že jsme řešili délkové poměry jeho nohou na právě na tý fotce vedle něj ty holky stojí, takže nebylo to žádný odbíhání. Chápu, že na tvůj ptačí mozeček jsou to příliš jemné nuance, asi jako rozdíl mezi čtvercem a trojúhelníkem.

          A – ruku na srdce – nemůžeš myslet vážně, že tředobodem této diskuze byla od začátku myšlenka „jak ovlivňují výkony cyklisty poměry délky jednotlivých částí jeho nohou a jejich osvalení“. To se objevilo až v příspěvku Mr.Pithera, na začátku je řešena výška a váha a toto se tam vůbec neřeší.

          :-D to jsem rád, žes uznal, že ten spor je hloupý…

          Jinak já jsem konfliktní nezačal být, začal Pither: „A fakt jsem neporovnával Remca s holkama :-)“ takže nemel pikačoviny.

        • Včera v 16:41 jako by mi něco říkalo „to neděláš dobře…“ – a mělo to pravdu.

        • Alex forever

          @Mr.Pither: {devil} Ku-a, nevšimli jsme si useknutých tenisek {cry}

        • Jsem rád, že se můj příspěvek stal zárodkem takové plodné diskuse, kluci {yahoo} {beer}

        • @Ironfist: Žejo? Něco pro skutečné fajnšmekry, schopné docenit ty jemné nuance. {scratch} {whistle}

    • Myslím, že už bylo zřejmé loni, že letos bude neskutečně gradovat nástup dravého mládí.
      Evenepoel, Pogačar, Higuita do toho letos vlítli a začínají vystrkovat růžky další (Mcnulty).

      Rok či dva zpátky jsme tu básnili o Bernalovi a i když vyhrál TdF, tak Evenepoel všechno posunul zase o level výš.

  3. Alex forever

    Ve finále dnešní etapy na Algarve to pěkně prokaučoval jak Cofidis s Vivianim (ačkoliv měl tentokrát v závěru k ruce dva tahouny), tak Quick Stepp – na kruháči necelé 2 km před cílem si totiž oba týmy vybrali levou, o poznání delší stranu a už to nedokázali sjet tak, aby jejich spurterská esa mohla bojovat o vítězství.
    Sunweb měl kliku, objel kruháč zprava a díky tomu dostal do skvělé pozice Ceese Bola, který etapu vyhrál.
    Na mé fotce je krásně vidět rozhodující moment {bye}

    Příloha: Algarve

  4. Alex forever

    No a Vakoč včera ve Španělsku nezajel etapu vůbec špatně {good} Dojel prakticky v kontaktu se špicí…
    Vono to pude, Vaky, nebůj {devil}

    Příloha: Vakoč

  5. Alex forever

    Raději zpět k cyklistice, ne?
    Co říkáte, dojede si Remco pro další letošní triumf? {scratch}
    V popředí jsou však za ním naskládaní další vlčáci (a žraloci :-D )

  6. Koukám, že jeden nejmenovaný, sleduje profily zavodu a začíná si, na stará kolena, uvědomovat věci ala klasifikace úrovně závodu?!
    No tak gratulky Sasiku!
    Já myslel, že pouze jezdíš a tyto hlouposti tě nezajímají?
    A vůbec, tyhlencty internety, není to zbytečne a proč to vlastne píšeš?

    • Alex forever

      A já koukám, že stačí jedno malé pošťouchnutí (navíc doplněné přátelským smajlíkem), aby Mr. Paraplán opět naskočil do svého obvyklého režimu. Přesto odpovím:
      Výškový profil etapy sleduje, počítám, každý, kdo se dívá na cyklistiku. Ono to ani jinak nejde, synku, když na monitoru člověk vidí, že ti podivně oblečení mužíci, sedící na srandovních strojích, šlapou co chvíli do kopce a vzápětí zase frčí z kopce, že?
      Ovšem pravda je, že teoretik od počítače MUSÍ tyto věci sledovat víc, než praktik, který „pouze jezdí“, jak víceméně trefně píšeš {beer}

      • Čekal jsem více pláče i nadávek, prekvapil jsi.

        Množství sebereflexe je standardně nízke, to jsi nepřekvapil.

        • Alex forever

          Zato Ty jsi ve své jedovatosti nepolevil a tím opět nepřekvapil {mail}
          Jinak vůbec nevím, jak by se v daném případě měla projevovat sebereflexe? To jako myslíš, že jsem měl napsat: „Ano, příteli, sypu si popel na hlavu! Já trouba nikdy v životě nekoukal na to, jaký je profil etapy a i když mi bylo divné, že jednou vyhrávají hromadně spurtující urostlí chasníci a podruhé osamoceně do cíle přijíždějící vychrtlíci, přičítal jsem to rozmarům počasí…“
          Takhle by sis to nějak představoval, trumbero? {wacko}
          Jinak oceňuji Tvoji úpornou snahu opět založit nekonečné hádavé vlákno, které všechny potěší {good}

  7. Na Vuelta a Andalucia se nám dnes Vakoč zašil v grupetu a dojel do cíle osmdesátý s + 17:03.

    • Alex forever

      Jj, při pohledu na sestavu v TOP 10 a časové rozestupy se ani moc nedivím {devil}
      Jinak zde doporučuji skouknout těm, co tu etapu neviděli: http://www.steephill.tv/players/youtube3/?title=Last+15+Km+of+Stage+1&dashboard=vuelta-a-andalucia-ruta-ciclista-del-sol&id=x9vx–SwqcM&start=5327&yr=2020
      Postřehy:
      1.) Landa s Fuglsangem letěli do posledního kopce jako rakety, ale ani ostatní se nenechali zahanbit – udivující je však převaha jezdců Bahrainu {wacko}
      2.) je zajímavé sledovat, jak jezdcům Mitcheltonu zpětně prospívá Romanovo mentorování {devil}
      3.) co mne udivilo, to byly vesměs velmi vysoké ráfky, které měla na svých kolech většina jezdců, ačkoliv se jednalo o horskou etapu {scratch}
      4.) a konečně jsem koukal s otevřenou pusou na to, o kolik lehčí převody jel do kopce Dán oproti Španělovi {wacko} Není divu, že Landa pak nedokázal ve finále zrychlit a skoro se zastavil, zatímco Fuglsang to na lehký převod vyjel jedna báseň…
      5.) Co myslíte? Ferrari? {scratch}

      Příloha: Andalúzie

      • Alex forever

        A teď mne napadla veselá metafora: Ferrari dnes porazilo McLaren na top-speed {yahoo} {yahoo} {yahoo} {yahoo} {yahoo}

      • Bahrajn tam má jednoznačně nejlepší tým do hor,vlastně všichni favoriti se vecpali do 12 (snad kromě Mase ale ten už na Murcii měl problémy )
        zajímavý je ten Harper přišel z continentálního týmu, a docela se ukázal
        Vanhouck se asi už aklimatizoval mezi dospělé …taky pěkný výkon a pár skalpů

        • Alex forever

          Když se podívám na profily etap, je zvláštní, že tam neposlalo více manšaftů své nejlepší vrchaře {scratch}

        • francouzi obeslali taky pěkný vrchařský závod Tour du Var,něco na Algrave,a zbytek na UAETour protože je WT…termíny kolidují {unsure}

      • Jasně, Bruno tedy vlastně Michele byl vždy odborník na kadenci. Poradil ji i Lancovi, pro toho to byl jeden z pilířů úspěchu.
        Zde je článek z o kadenci z Ferrariho stránek: https://www.53×12.com/pedaling-cadences-and-force-peaks
        Ferrari je hodně žádanej, je doktor a rozumí hodně cyklistice. Jen se dal na špatnou stranu.

        • Všiml jsem si, že vysokou kadenci praktikuje i Remco Evenepoel. ;-)

        • Alex forever

          Marco2: Přečetl jsem si (prostřednictvím překledače) článeček, na který jsi dal odkaz, díky {beer}
          Musím přiznat, že se mi z těch čísel až zatmělo. To, že Armstrong jezdíval do kopců kmihem až 100 šlápnutí za minutu, vím už dávno. Už před bezmála dvaceti lety jsme to s kamarádem při sledování Tour nahlas počítali a měřili se stopkami v ruce. Úžasné, tehdy jsme tomu říkali „šicí stroj“. Ale nad ostatními údaji, uvedenými v tom článečku, jsem moc nepřemýšlel a jsou pro mne (při zamyšlení se nad mou vlastní kadencí šlapání) dost frustrující {cry}
          Ano, vzpomínám si, že jsme už jako dorostenci museli jezdit lehké převody a rychlost dohánět větším kmihem – při trénincích na rovině jsme jezdívali tak 90 – 95 šlápnutí za minutu. Bylo to ze strany cyklistického svazu moudré rozhodnutí a bylo ostatně ošetřeno i přesně daným údajem, jaké převody smějí dorostenci používat – což vždy před startem kontroloval rozhodčí závodu.
          Dnes se mi však už o takové kadenci na rovině ani nesní, dokázal bych ji udržet možná jen pár minut. Průměr mám (podle computeru) mezi 70 – 75 šlápnutí za minutu a nejlépe se mi jede při tepové frekvenci kolem 150 (podle Garminu). Wattmetr nemám a už si ho ani nepořídím, nemá pro mne smysl vědět, jakej jsem „čajíček“ :-D Stačí mi orientační, nepříliš přesné údaje, které mi běží na monitoru při jízdě na trenažeru TACX. Když jsem to konzultoval s jedním kamarádem, který jezdil léta na stejném typu trenažeru, jaký mám já, dozvěděl jsem se, že on dosahoval skoro o třetinu vyšších Wattů, než já :-(
          Ovšem pravda je, že on je o dvacet let mladší, než já. A v tom je celej zakopanej pes {cry}

  8. Alex forever

    Spurt 1. etapy Kolem Algavre byl zajímavej hlavně přípravou, do které se zapojilo několik kompletních manšaftů – ovšem bez Cofidisu, který na to zřejmě nemá lidi {devil}
    A tak si musel Elia Viviani poradit sám, což udělal skoro dokonale – jen prostě neměl ve svém závěrečném nástupu, kdy šel do čela, dost síly na to, aby za sebou udržel Jacobsena {scratch} A ten ho přefrčel jako družstevní lán!
    Škoda, přál jsem Italovi a v závěrečných kilometrech celou dobu koukal na jeho profesorský pohyb ve špici balíku. Bylo by to pikantní, kdyby vyčoudil své bývalé kolegy – což se mu nepovedlo a evidentně z toho neměl na lajně pražádné potěšení (viz. můj print-screen monitoru)…
    Co mne ale zarazilo, to byl rychlostní průměr etapy – jenom 39 km/hodině {wacko}
    Tak rychle jsme jezdívali před 50 lety své závody i my, závodníci krajské úrovně :-D Že by protivítr? {scratch}

    Příloha: 1

  9. Alex forever, 15.2.2020 at 22:30: Alexi, do Gira i Tour je „strašně daleko“, k čemu by jim byla forma v půlce února? Věřím, že oba půjdou pomalu, ale jistě nahoru.
    Docela mě „zdrblo“, že Ruska Voronina (25) zmastila Martinu na její parádní trati. Nechci spekulovat.

    • Alex forever

      Tak velmi podobně biatlon a vítězný Loginov, že? Celej rok nic a najednou jede jako raketa? {scratch}

      • Alex forever, 16.2.2020 at 10:32: Ti Rusové s dopingem snad nikdy neskončí :-( . Doufám, že jim to nebude procházet dlouho.

      • Rusy je zábavné sledovat. Týden super, týden trop … :-D Podivné věci se odehrávají v biatlonu (tak jako obvykle). Schempp, Lesser, Landertinger jsou nyní mezi nejhoršími sportovci, pokud jde o ztráty v běhu doslova minuty. Schempp i Landertigner poskytli rozhovory, že v létě měli dokonalou přípravu.
        Dalo by se spekulovat, jestli kauza erfurtského doktora nepřerušila jejich dodávky… :-D

        • Landi se po těžkém zraneni ještě nedal do kupy a možná již ani nikdy nedá.

          Ale jinak jo, promenliva forma u Němců je divná.

        • A ještě bych do výčtu přidal Arnda Peiffera, který vždycky patřil mezi naprosto nejrychlejší běžce a taky letos běhá tužku.

        • Alex forever

          Že by Landi sledoval naši debatu? {scratch}
          Každopádně dal Palimu pádnou odpověď na poznámku, zda se ještě někdy „dá do kupy“ ;-)
          Nic ve zlým, tohle prostě nešlo nezvednout z podlahy {beer}

        • Schemp je out už třetí sezonu
          Lesser v létě nehoda na horském kole a dlouho se dával dohromady
          Landimu se nadaří už od roku 2015 udržet dlouhodobě formu tak se připravuje pouze na určité cíle ..viz Pchjongčchang
          A vrátím se i k Peifferovi jak asi víte trať sprintu v Anterselvě se běhá stále stejná jako ve většině středisek…
          sezona 17/18…AP a jeho čas 24:12 čas Fourcada 23:31 a J.Boe 23:19(1xtr.k.)
          sezona 18/19…AP a jeho čas 24:37 (2x tr.kolo) MF 24:15 J.Boe 23:54(1xtr.k.)
          sezona 19/20…AP a jeho čas 23:18 MF 23:07 JB 23:12(1xtr.kolo)
          z čehož kromě toho že mám asi dost prostoru pro hledání pitomostí vyplývá že Peiffeer letos běžel v Anterselvě nejrychleji za tři roky a nejvíce se přiblížil časům MF a JB

    • Nevím, jestli si to uvědomuješ, ale jakmile napíšeš „nechci spekulovat“, tak už spekuluješ.

  10. Podle výsledků dnes Roman s Hirtem na Mont Ventoux společný dojezd.

    • Alex forever

      Jo. Dojeli spolu, 38. + 40. místo, za Nairem – 5:36 min. {scratch}
      No, že byl vepředu Pozzovivo (15. místo – 3:21 min.), to je ještě v pořádku. Tak to asi manšaft chtěl mít.
      Ale že Romanovi z NTT ujede bezmála o minutu i průměrný Eritrejec Ghebreigzabhier, to asi plánované nebylo {cry}
      No, na formu našich kluků si musíme ještě počkat, přijde-li letos vůbec nějaká…
      Zde jsou dosavadní výsledky toho snědého chlapíka z NTT, hrůza z nich rozhodně nejde {wacko}

      Příloha: Výsledky

      • No, ten Quintana, nezdá se vám to trošku včas ? Je teprve únor. Závodit se začíná přece až v březnu ;-) A to jsou pro Indiána taky jenom pouťáky (Omloop, P-N, S-B, T-A)

      • Četl jsem někde vyjádření Romana, že se zatím rozjíždí. Pokud si to pamatuju dobře, tak po tomhle závodě odjíždí na Kanáry na soustředění a pak už mu půjde o výsledky. Dokonce tam byl předestřen i jeho další závodní program – je do ardenských klasik jiný než v posledních letech.

      • Alex forever

        Ale jo, může být… Přesto jsem ho čekal výš v pořadí.
        A Quintana brzy? No, jak se to vezme. Takový Eddy Merckx vyhrával od prvních jarních závodů až po ty poslední, podzimní. A vzhledem k tomu, kolik jich v sezoně absolvoval a jaký počet kilometrů měl na konci roku v nohách, nejde v žádném případě říci třeba to, co platí u mnoha jiných sportů: „No jo, to byla jiná doba!“
        V profi-cyklistice tohle, myslím si, nemá vůbec žádný vliv – dobrej závoďák je prostě dobrej závoďák a vyhrává pořád. Myslím si, že přichází doba, kdy nám to potvrdí mladíci – Evenepoel už s tím začal, Van der Poel nám to tutovka předvede jen co přeskočí z vítězného terénu na silnici a Van Aert nejspíš taky.
        Tahle teorie o tom, že je třeba se pomalu připravovat a postupně pilovat formu na hlavní závody sezony, nejspíš opravdu u někoho platí (třeba u Frooma, kterej vůbec jezdí velmi málo závodů – a u celé řady dalších), ale v principu trvám na tom, co jsem napsal v úvodu: opravdu dobrej závoďák vyhrává pořád!

        • Froome – v mladších letech vyhrával jarní etapáky jeden za druhým. To platilo i pro Thomase, Porta a další. Tam může roli hrát fakt, že ve vyšším věku se snaží uspět už jen na vybraných závodech.
          Pilování formy na Tour platilo zejména hlavně u Armstronga, Ullricha (jeho tradiční nadváha) a Andyho Schlecka (ten si nechával hodně zaplatit i za odfláknutou účast na Vueltě). Naopak většina jezdců současné generace se snaží podle mého názoru uspět i na jarních etapácích. Někde na půl je třeba Žralok – toho zajímají italské závody, ale po zbytek jara se mi zdá většinou nevýrazný.

          Worldtourový únorový etapák v arabským zemích:
          2019: 1. Roglic, 2. Valverde, 4. Buchmann, 6. Dumoulin, 12. Hirt, 28. Kreuziger
          2018: 1. Valverde, 3. Lopez, 4. Alaphilippe, 14. Kreuziger
          Vepředu jezdci, kteří byli vidět celou sezónu.

        • Alex forever

          @vilimator: Souhlas {beer} Frooma jsem uváděl jen jako příklad jednoho z těch, kteří to takhle dělali a dělají, doplnil jsi správně další. Ještě by jich šlo napsat mnohem víc (např. Induraina), ale v principu asi víš, co jsem myslel…

        • Na to nekonečné pilování formy během celé sezony si myslím je expert Roman K. {yes} .

          A s tím, co jste tu napsali i souhlasím. Správnej závoďák je ten, co je vidět během celé sezony. A v posledních letech je mezi těmi nejlepšími takových hodně. A to je dobře.

        • Mě se Romanův způsob pojímání sezóny taky moc nelíbí, ale už jsem si na stranu druhou zvykl. Dva až tři vrcholy ročně – Ardenské klasiky – TdF – (MS, jinak na podzim spíš bída) On už to tak má snad od dob, kdy začal jezdit u Tinkoffu.

        • Právě že ne, málokdo si to dnes asi už pamatuje, ale Křižák do toho skandálu s biopasem býval napopak držák, celou sezónu dobrá víceméně stabilní forma… S tím, jak se mu zhoršila výkonnost.

  11. Letošní výčet úspěšných vítězících mladíků se včera rozrostl o další dva – Vlasova a Higuitu, kolumbijského mistra, kterej si pěkně počíhal za Alaphilippem.

    a propo:
    Jinak letos teda zatím tým UAE válí neskutečně. To, co loni předváděla Astana na začátku sezony, tak snad ještě více válí UAE.
    9 vítězství – Pogačar a Gaviria po 3, Molano 2, Costa 1

  12. Pepa Černý dnes senzační. Snad zítra moc neztratí. Zhruba 20 km dlouhý kopec na 100. kilometru na něho bude asi moc dlouhý a strmý.

  13. Další mladík se hlásí mezi hvězdy : Vlasov první v 2. etapě Provence 2020. NTT nejlépe Pozzovivo , RK si vystoupil před cílem.

Leave a Reply