Průběžná diskuze


Prosíme všechny účastníky diskuze o objektivnost v příspěvcích a střídmost v reakcích. Závadné příspěvky budou odstraněny a vulgární autoři zabanováni.

8 644 comments

  1. Ešte k MS, som rád, že som mohol osobne zaležať Stefanovi Kungovi veľa úspechov, bolo to po 3. etape na Okolo Slovenska keď sa vyšlapával po pretekoch pri autobuse FDJ. Potom som si ho odfotil. Na MS bol fantastický, 60 km v úniku a bronzová medaila. {bye}

    Příloha: Stefan_Kung

  2. Hirťák tento týden na šestidenní Tour of Croatia. Na startovce zejména Slovinci z Bahrainu na čele s Mohoričem, Adam Yates a Ben Hermans. V sobotu krátká etapa se závěrečným výšlapem do lyžařského střediska Platak.
    https://www.crorace.com/en/teams

  3. MS 2019 je mezníkem pro MVP. Před tím se domníval že limitem pro něj jsou jen defekty a technické problémy. Nyní už ví, že i jeho tělo má své hranice. Kdyby se jelo MS znovu, už by zůstal se Saganem, Van Avermaetem Kristofem v balíku, kalkuloval by se silami jako oni. Takový MVP, jak jsme jej znali před MS 2019, se nám už nevrátí. {cry}

    • Alex forever

      @ asus: Přesně tak {cry} Navíc je to memento pro další mladé borečky, pro které je určitě Mathieu ikonou…

    • Já si naopak přeju, aby s tím Mathieu nikdy nepřestal.
      Zkusil to? Zkusil. Nevyšlo to? Nevyšlo. Ale kolik chybělo?
      Jak by si posteskl komentátor Karol Polák blahé paměti: boha márija, keby bolo viacej takýchto Vander Poulou v pelotóně!

      • Alex forever

        @ Climber: Ale v tom, co píšeš v prvním řádku, se přece oba shodneme – a to i s asusem, mohu-li za něj mluvit {scratch}
        Já pochopil asusův příspěvek jako smutné povzdechnutí a k tomu jsem se připojil. Vůbec to nebylo o tom, co si přeji {bye}

        • Tak jo, přejeme si to samé. Ale neberu jako hotovou věc, že příště už bude kalkulovat a schovávat se v balíku, místo toho, aby útočil. A doufám – stejně jako ty – že jeho případ nebude mementem pro další závoďáky.
          Na to, aby jezdil s rozumem, ještě není dost starý. :)

        • Alex forever

          Tak jo, doufejme, že to tak bude… Pravda je, že Mathieu je výjimečným sportovcem nejen díky svým genům, ale taky díky nastavení své mysli – a do toho se my, průměrní lidé (a někteří skoro o dvě generace starší) prostě nedokážeme vcítit.
          Já se sám za sebe musím přiznat, že mne by taková zkušenost určitě poznamenala (i když asi ne natrvalo), takže bych si to nejspíš v dalších závodech 5x rozmyslel, než bych začal tak daleko před cílem jet „plnej knedlík“.
          Taky proto jsem vyhrál jen okresní přebor a ne Amstel Gold Race {devil}

        • Dp hlavy mu taky nevidím – navíc když mým největším cyklistickým úspěchem bylo, když jsem ještě v 80. letech viděl zblízka Olafa Ludwiga, jak si těsně po závodě u nás na hřišti dává pivo na ex (ten děsivý kontrast dohněda opálených předloktí a syrově bílých bicáků a břicha mě straší dodnes) – ale to je, myslím, obtížné pro každého, kdo si není tak jako on prostě stoprocentně jistý, že jednou toho mistra světa stejně vyhraje, takže je to vlastně jedno, že letos se to nějak nepovedlo. {beer}

    • Já si to, asusi, nemyslím. I v rozhovorech měl MVDP za to, že udělal vše dobře, a byl součástí správného – vítězného úniku… Jen mu pak prostě došlo. To je sice nepříjemný fakt, ale že by najednou začal jezdit jinak? Chápal bych to tehdy, kdyby ten celý únik byl dojet, a vyhrál by právě tebou zmiňovaní, např. Sagan nebo GVA, ale jelikož se opravdu ukázalo, že bylo správným rozhodnutím být v tom úniku (vyhrál člen toho úniku), tak snad MVDP nic měnit nebude a stále bude chtít být součástí úniků. Co by mu bylo platný, kdyby jel jako Kristoff a GVA a rozdal si to ve spurtu o 7. a 8. místo?

      • V rozhovoru MVDP tvrdí, že neví proč mu došlo. Že jedl, pil, oblékal se správně. Hlaďák to prý nebyl. Pokud nezatlouká a skutečně neví proč, tak má problém. Ten ho bude podvědomě limitovat, dokud ho nevyřeší. Podle mne se zkrátka „z mladické nerozvážnosti“ utavil. Kdyby byl letošní Amstel o 10 km delší, možná by dopadl stejně.

        • Je to pouze člověk a to je vlastně dobře.
          Snad svůj styl nezmění, ale nepředpokládám to.
          Sagan také jezdil dříve +- bezhlavě a nyní nikoli.
          Každopádně bych sebral ty vysílačky, závod je mnohem „ryzejší“ a méně předpokládatelný.

        • Alex forever

          Tak s tímhle vším souhlasím do puntíku ;-)

        • naprosto souhlasim a Palawanuv postreh o vysilackach 2x podepisuji.
          byt tam radia, tak je DS zmrskali, aby se tam nekdo z belganu/frantiku odstrelil a docvakl to, kdyz to bylo tech 20s.
          bez informaci pak uz jeli jen zavod o 5. misto

        • asus, 1.10.2019 at 08:38:
          Během OVO Energy Tour of Britain (7. až 14.9.) mě napadlo, že MvdP plýtvá silami a že by za to mohl na MS zaplatit. Je možné, že skutečně platil.

    • jasomisback

      Na klasikach ako Roubaix a Flandry sa nekalkuluje do poslednych 5 km ako napr. Sagan v nedelu.Ostatni asi ani nekalkulovali proste boli na dne so silami a on chudak asi po jari neveril, ze moze byt silnejsi od ostatnych ako tomu byvalo v jeho najlepsej forme. Na Roubaix aj Flandrach aj najvacsi favoriti utocia daleko pred cielom a nezmeni sa to. Na MS posledne roky (aspon tie co zazil Sagan) bol peloton vzdy dost silny aby ‚skore‘ ataky neutralizoval. Ale tuto nedelu to bol proste pretek typu monumentov. Navyse Belgicania boli oslabeni Gilbertovym padom, tam stratili dvoch superpretekarov. Aj Van der Poel sa setril do svojho nastupu. Ale na rozdiel od Sagana si myslel, ze je dost silny aby to dotiahol do konca a ostatni su v koncoch. Mne je pochopitelne luto, ze sme nevideli bitku favoritov… Prave ostatnych tejto generacie to moze nakopnut, ked videli, ze MS sa da vyhrat aj z uniku :)

    • petersollberg

      tiez si dovolim nesuhlasit.
      zmeni to jeho sposob pripravy, ale nezmeni sposob ponatia preteku.
      to sa bude menit az – logicky – s pribudajucim vekom, ustupom vybusnosti a rozvojom ‚stareckej‘ vytrvalosti.
      stale ma kvazi cyklokrosovy motor – kratke intenzity.
      ..zmenilo ono pamatne zaseknutie wva v stojke na stradebianche jeho ponatie jazdy? nemyslim.

  4. Pedersen měl letos „rozumný“ závodní program (mj. nejel žádný GT etapák), takže byl „dostatečně čerstvý“. Hodně papír. favoritů nemělo na konci sezóny dostatek sil, příp. jim nesvědčila zima a mokro. Sagan zajel hodně dobrý výsledek (všechny hlavní favority až na Trentina jasně předčil). Belgičani a Španělé nic moc, lépe to snad ani dopadnout nemohlo. Naši jako vždy – solidní výsledek lídra, ale nic víc. Teorie, že k úspěchu na MS je nutné jet Vueltu, letos neplatila, nejlepší z „Vuelťanů“ byl až 9. Gorka Izagirre.

    • „solidní výsledek lídra ale nic víc“ ? co mělo být víc nějak nechápu, tedy nebýt jak se později ukázalo zbytečného úniku Vakoče a defektu Černého tak mohl mít Štybar o něco lepší podporu v závěru ale stejně by to nestačilo pokud se neodhodlal vyrazit s MvdP a nechal se dovézt do čela.

      • rada, 29.9.2019 at 21:29:
        Štybar podle vlastních slov přijel do Anglie pro medaili, avšak zázrak se opět nedostavil. Není lepší místo planých řečiček vyhrát? Mně nevadí, že Štyby se na MS nikdy nedostal ani do top10, ale velmi mi vadí to jeho věštění 3 měsíce dopředu {negative} .

        • Alex forever

          A to mně nevadí ani trochu, Orle! Pokud já něco nemám rád, tak je to takové to typicky české: „uvidíme… možná… doufám… když se to sejde“ apod.
          Zdeněk dobrou formu měl, je dobře, že se nebál vyjádřit touhu bojovat o medaili. Mluvil o číslech která to jasně prokazovala (určitě tím myslel watty, které je schopen udržet při plném nasazení a následnou část zklidnění organismu). Ušlápnutých přizdisráčů jsme měli mezi sportovci vždycky dost, ale zdravě sebevědomých borců jako šafránu…
          Za mě určitě {good} před závodem a mírná spokojenost po závodě. Být 13. v takto těžkém závodě rozhodně není žádná ostuda…

        • zdenda_hobík_

          Souhlasím s Alexem. Zdenda se dostal na slušnou formu a tu prokázal, byť se mi nezdá, že by byl na úplném topu svých možností.
          Vůbec se mu nedivím (pokud byl vůbec v pozici, že by reagovat mohl a měl na to), že nejel 40 km to go s MvdP. Jiná věc je pozdní nástup Sagana, na ten reagoval musel, ale v přenosu situace vidět nebyla, krátce poté byl sice Zdenda vepředu skupiny, ale na razantní nástup to nevypadalo. I z toho finiše bylo vidět, že je úplně tuhej.
          Takže na medaili to nebylo, ani kdyby byl průběh jakkoli pro něj přiznivější {unsure} , ale bylo to se ctí {rose}

        • Alex forever, 30.9.2019 at 07:36:
          Vyhlašovat každý rok před MS svoje přání je dětinské. Je to nedostatek respektu k soupeřům i k fanouškům. Soupeři si Štybara o to víc hlídají, úplně zbytečně na sebe vyvíjí tlak. MS je vždy podstatně náročnější než jarní klasiky. Můžete mi donekonečna předhazovat svoje argumenty, které ale nemohou změnit to, že Štyby na to prostě nemá a medaili by mohl získat leda tak šťastnou shodou okolností. Cancellara taky nikdy medaili na MS nezískal a jaký to byl borec!

        • Alex forever

          OK, Orle, máš právo na svůj názor – stejně jako já na svůj {beer}
          Jen ještě maličkost: vůbec si nemyslím, že by si někdo ze soupeřů Zdeňka kvůli jeho proklamacím víc hlídal. Podobných vyjádření padne před startem každého velkého závodu hafo, takže by se muselo navzájem hlídat nejmíň 20 borců…
          A to nepočítám ty, které je třeba hlídat si automaticky, aniž by vypustili do éteru jediné slovíčko {bye}

        • old eagle

          sorry, ale to jsou hrozný bláboly, navíc hraničící vyloženě s drzostí. od boku tady sám vystřelíš takovou jistotu o tom, kdo na co má nebo nemá, píšeš za druhého o jeho nedostatku respektu kvůli vyjádřenému přání (dle tvých slov), což je z mého pohledu za hranou a srovnáváš různé případy, aniž bys přihlédl k proměnným. ta teze o VŽDY PODSTATNĚ náročnějším závodu na ms oproti jarním klasikám, je taky na tenkém ledě, ale budiž. ovšem ten zbytek? jako pardon, ale to je mimo jiné mišmaš projektivního chování a nepochopení aktivačně-motivačních vlastností.

        • josAgain, 30.9.2019 at 16:51:
          Dokud jezdil Štyby krosy, bylo zcela v pořádku, když před MS řekl, že chce medaili. Tam byl jedním z mála favoritů. Na silnici je pouze jedním z mnoha favoritů (možná). Na silnici může bojovat o top10, snění o medaili je přehnané. Když to kdokoli nechce vidět a uznat, je to pouze jeho problém.

        • Alex forever

          Kdyby borec Štybarova kalibru netoužil po medaili na MS, nemělo by smysl, aby dál jezdil na kole. Zvláště pak na okruhu, který je pro jezdce jeho typu jako stavěný.
          Howgh {bye}

  5. Alex forever

    Jinak vůbec nelituju, že jsem se na pár hodin vyprdnul na sledování deštivého martýria a vyjel jsem si na bajku do kopců {good}
    Byl totiž překrásný, slunečný den, babí léto ještě neskončilo, pánové! A Krušné hory mají stále co nabídnout {rose}

    Příloha: 2019.09.29 na Šindelovou

  6. Vaky asi za dnešek bude od Konečného zároveň pochválen a pokárán.
    Bártič ani moc nechtěl odpovídat na otázku, co si myslí o Petrově účasti v úniku.
    Petrovi částečně zřejmě škodí, že se snaží mermomocí se ukázat kvůli smlouvě na další sezónu, a dělá tak v některých posledních závodech ne úplně nejlepší taktická rozhodnutí.
    Tipuji, že ho ještě Podlaháři nakonec vezmou do Číny na Hammer sérii a worldtourový etapák.

    Štyby – po dnešku konec sezóny?

    Roman – nejsem si jistý, zda po jeho nešťastném září ho vůbec nominují na italské jednorázovky.

    Hirťáka nevzali na Vueltu a kdo ví, zda si zajezdí letos ještě alespoň jako domestik.

    Takže z českého pohledu pravděpodobně zklamání z průběhu poslední třetiny sezóny poté, jak vypadalo jaro. {cry}

  7. Team Bahrain Merida oznámil na twitteru ukončení smlouvy s R. Dennisem, na webu má být plné vyjádření, ale momentálně jim to nějak nefunguje …

    • Tak na webu mají jen ře ukončili smlouvu k 13.9. 2019, neoznámili to veřejně aby nenarušili jeho přípravu na MS, Dennis se obrátil na arbitráž UCI a dále to nebudou komentovat.

      • Dle očekáváni a zásluh.
        Spolu to nešlo, časem se dohodnou.
        TEAM BAHRAIN MERIDA terminates contract with Rohan Dennis
        The team terminated its contract with Mr Dennis on 13th September 2019.
        This termination has not previously been made public to allow Mr Dennis an undisturbed preparation for the UCI 2019 Road World Championships.
        Mr Dennis has referred the termination to the UCI Arbitral Board.
        Against this background, no further comment will be made at this time.
        https://teambahrainmerida.com/team-bahrain-merida-terminates-contract-with-rohan-dennis/

        • co jsem kde cetl, tak Rohan je svehlavej typek. Takovej obsesivni perfekcionista, co se dovede perfektne pripravit, ale ma pozadavky nejen na sebe a sve okoli, ale i na material ala „marginal gains“ SKY.
          No a Merida a dalsi smluvni partneri Bahrainu mu nedovedli zajistit kvalitu, co pozadoval (McLaren atd.)

          Tak se jeden nemuze moc divit, ze se otravil a ukazal jim prostrednicek.

          Ono pripravovat se na casovky chce „jistou naturu“ a kdyz mate pocit, ze „to bez tech novejch riditek“ nejde a smluvne je ani nemuzete namontovat na ten „Taiwanskej kram“ ,na kterym se vam blbe sedi…, no nevybodli byste se na to? {yahoo}

          Kazdopadne titulem z casovky rozdilem ne tridy, ale dvou, ukazal, ze makat rozhodne umi. Jen ma holt sva specifika…
          No a BMC kola asi nebudou moc spatna, kdyz na nich svehlave trva mistr sveta :-D

        • Alex forever

          Souhlas, Radime! Rohan je mi svým přístupem sympatickej – i když je pravda, že bych mu nechtěl šéfovat {devil}
          Jediné pochybení na straně Dennise vidím v tom, že si tyhle věci předem neošetřil ve smlouvě {scratch}

    • Alex forever

      Tak nebyl zdaleka sám! Asi podobně jako Štybar vsadil na to, že je třeba počkat na aktivitu Belgičanů, ale ta se dnes nekonala {wacko}
      Ten závod byl asi mnohem těžší, než si kdokoliv z nás dokáže představit. Dosvědčuje to jak kolaps MvDP, tak nemohoucnost Belgičanů, Angličanů, Francouzů i Němců.
      Za mne ale spokojenost {good} S malým černým puntíkem: ve finále jsem fandil Küng-Kongovi! Ten by si dnes titul zasloužil nejvíc {rose}

  8. No favoriti dnes ukázali VELKÉ HOVNO. Trentin sa zašíva vo vedúcej skupine posledných 30 km. Joj, ako som rád že spravodlivosť existuje a nevyhral to Talian {yahoo} Bravo Pedersen {rose}

  9. Trentin úplně nesmyslne nechal odpadnout Moscona a za chyby se holt platí, dobře mu tak, Pedersen {bomb}

    • Alex forever

      Měl jsem u obrazovky fakt už vztek na ty tři tajtrlíky ve studiu! Jak mám zrovna Bejka s Tesilem u mikrofonu nejraději, doslova mě srali tím svým skálopevným přesvědčením, že je všechno hotový! Napřed že tutovka vyhraje Mathieu, po jeho kolapsu se nepoučili a znovu to měl podle nich ložený Trentin {wacko}
      Jak já řval radostí, že to celé postavil na hlavu Pedersen! I když jsem to za dřinu v dlouhém úniku víc přál Švýcarovi…

      • Mne tedy dnes jako experti taky štvali a bylo toho více.
        Vůbec si nevšimli, že dávno z kola slezl Valverde. Vůbec se nedívali na složení pelotonu – jak tam vepředu pracovali zbylí Italové a Dánové na rozbíjení tempa (kteří spolu s Belgičany tam byli jediní v závěru ve více jak dvou lidech). Zbytek zemí – po dvou či jednom. Typický průběh pro závody z posledních let – velká skupina – plno lídrů a k nim pár domestiků, z nichž dva-tři šlapou na čele a dalších deset až třicet se jen veze.
        Asi nevyhrál ten, kdo měl dnes nejlepší nohy, ale alespoň to je pro ty top stars pěkná facka do další sezóny.

Leave a Reply