Průběžná diskuze


Prosíme všechny účastníky diskuze o objektivnost v příspěvcích a střídmost v reakcích. Závadné příspěvky budou odstraněny a vulgární autoři zabanováni.

5 463 comments

  1. Tomu říkám smůla v jeden moment vystoupení a zároveň otočení dozadu a pád je na světě.

  2. Gaudu dobrý, potáhl a pak ještě Pinotovi složil jediného konkurenta :-)

  3. Roman si vystoupil bohužel, makal prý dost na Yates. Hirt jede hezky.

  4. Martigny. Cyklistický ráj.
    Trochu nevyžádané gografie, omlouvám se znalým {scratch}
    Na severozápad od Martigny odtéká Rhona do Ženevského jezera. Kousek před jezerem v Aigle je sídlo UCI, je tam start MS, jednou bych rád na kole jel kolem Ženevského jezera těch cca 200 km. Na severovýchod od jezera se zdvíhají krásné vinice, v Montreaux je známý festival, nedaleko ve Vevey je sídlo Nestle.
    Ze severovýchodu do Martigny přitéká Rhona, postupně přes Sion, Sierre, Brig, za kterým se zdvíhá Furka Pass 2429 m, u kterého pramení Rhona a točili se třeba scény z jednoho Jamese Bonda. Po dalším údolí se zdvíhá Oberalp Pass 2044 m, u kterého pramení Rýn a za Oberalpem cesta klesá až k Churu. Celá ta cesta mezi Martigny a Churem je krásná, u Brigu odbočuje další údolí do Zermattu pod Matterhornem. Fanoušky železnice osloví „Glaciar Express“, který cestu mezi Churem a Zermattem jezdí.
    Na +- jihovýchod od Martigny přes „Bernard“ Col du Grand-Saint-Bernard vede silnice do Itálie do údolí Aosta.
    Na jihozápad od Martigny vede silnice přes průsmyk do Francie a dolů do Chamonix pod Mont Blancem. Před hranicí je silnice k fotogenické přehradě Emosson, v roce 2016 tam končila etapa Tour, týmové autobusy tehdy stály na hrázi.
    Ti, kteří chyběli letos v Innsbrucku, přišlo mi, že oproti původním proklamacím tam “odsud” příliš lidí nebylo. Martigny je „pouze“ o cca 3 hodiny dále než Innsbruck z Prahy.
    Já projížděl Martigny jednou. Cestou na Tour 2010 právě jsem jel celou cestu od Churu přes Martigny a kolem Ženevského jezera. Hned 1.etapa, kterou jsem viděl, byla ta 9. končící v Morzine a Křižák tehdy skončil 4. Jestli se nepletu, jeho nejlepší výsledek dosud. Ve 2020 to ale na MS vylepší! {bomb}
    https://en.mapy.cz/s/37CHY

    • petersollberg

      len pre doplnenie, ten usek od oberalp do chur, je vcelku mimoturisticky, resp. nie tak znamy. je to daleko od velkych miest a naoko tam nic nie je. kto je uz ale nasyteny takej tej klasickej ‚velkomestskej‘ kapitalistickej sablony typu starbucks/marksandspencer/neviemakynadnarodnyretazec, pride si na svoje. ta oblast sa vola surselva, a je to fakt zazitok.

  5. Nevím, zdali se to tu objevilo, v roce 2021 se pojede MS ve Fladrech.

  6. Dnes predpokladam od Krizaka predkrm k hlavnimu chodu v sobotu {devil}
    „Čekají mě ještě čtyři jednorázovky v Itálii. První dvě nepojedu přes závit, trochu si orazím a pokusím se zbavit současného nachlazení. Ale na Milán–Turín se už chci rozjet směrem k Lombardii (pátý a poslední Monument roku). Na té se zmáčknu, abych se rozloučil se sezonou i se stájí Mitchelton-Scott co nejlépe.“

    • Konkurence je ale veliká, první dvacítka by byl dnes úspěch, mám pocit že ten závěrečný kopec Romanovi moc nesedí, nějak si ani nevzpomínám jestli to někdy jel.

    • Nemá Křižák těch dní v roce, co se fakt zmáčkne, nějak málo? Jako má možnost jet na výsledek, měl by se zmáčknout pokaždé s výjimkou těch závodů, kdy to ovlivní výsledek v dalším závodě. na Giru letos dělal „komparz“ (ty úvozovky jsou záměrný), tak to zbývají Ardeny, MS, to jsou zatím 4 dny, a teď ten podzim…možná se zmáčkl nějakej den v nějakým kratším etapáku na jaře, ale tam nic nezajel. Když to srovnám s valverdem…jasně, každej je jinej, ale tohle je už sakra velkej rozdíl a to dřív patřil Křižák k borcům, co měli formu většinou. Teď už je to spíš tak, že má formu jen na krátkou dobu. Zásadně se v tomto změnil.

      • Bohužel peakování formy na pár událostí v roce je trend. Valverde je jeden z posledních kdo jezdí top celou sezónu. Musí na to být určitě typ a navíc nevím zda mu díky tomu často ten malý kousíček nechybí.

        U Romana je to dané i tím, že si asi v týmu úplně nemohl diktovat program.

        • Jsem rád, že más stejný názor na to, že Křižákovi forma hodně lítá. Jestli je peakování formy trend nevím, to se dělalo vždycky. Jenom s tím typem jsem to moc nepochopil. Teda chápu ten typ, to je mi jasný, ale není jasný, jak jsi to myslel ve vztahu k Valverdemu, který každý rok vyhraje hromadu závodů a hlavně velkých závodů (takže mu malý kousíček nechybí), to mi od tebe přijde trochu (hodně) velkej úlet. A taky jak by sis poradil s tím, že Křižák ten typ dřív vcelku býval (byť ne v míře valverdovské) a teď už ne…

        • S tím typem jsem to myslel tak, že někomu vyhovuje být stále v top formě nebo jen kousíček pod ní po celý rok (Valverde). Jinému vyhovuje se soustředit jen na pár závodů a ostatní jen objíždí, když pokud by se snažil udržet formu moc dlouho tak by to nešlo.

          K tomu Valverdemu samozřejmě nepopírám, že je to jeden z nejúspěšnějších cyklistů. Zejména v etapácích mu ale v poslední době často dochází v závěru (hlavně v GT), což je možná důsledek moc plného závodního programu a hlavně toho, že moc závodů jede na výsledek.

          Ale je to jen můj názor.

        • Doplním.
          Valverde byl ve své kariéře 12x v top 5 a 8x v top 3 v GC na GT, ale vyhrál pouze Vueltu 2009.
          Jeho objíždění všech závodů klidně může být ten chybějící „kousíček“.
          Je to jeho volba.
          {unsure}

        • Hmm a co když to tím kluci není? Co když je to prostě tím, že jsou tam prostě lepší? To vás nenapadlo?

          Valverdemu zdaleka nedochází v závěru etapáků pravidelně. A všechny závody neobjíždí. Pravidelně má problém ve stejným typu etap, kde přichází o šanci na vítětzství. Dlouhá horská etapa a když je k tomu ve větší nadmořské výšce…nemyslím, že by tohle bylo nějaký tajemství nebo novinka. On má špatnej den a další den nebo den potom má zase super, takže o nějakým docházení nemůže být řeč. Samozřejmě ne pokaždý. Letošek je po zlomenině trochu jinej, ale i tak vyhrál MS po Vueltě, po které někteří říkali, že je vyřízenej…prostě to byl jeho typ závodu.

          Není bez zajímavosti, že to jediný vítězství je z roku 2009, pa následoval trest za doping…

        • S tímto nesouhlasím. Podle mě je trendem pro ty nejlepší závodníky jezdit celou sezonu v top formě. Není to jen Valverde, ale je to spousta dalších:
          Pinot, Roglic, Bardet, Lopez, Roglic, Dumoulin…

        • Tak Roglice tma mám dvakrát :-))

        • Alex forever

          Roglič si to za letošní sezónu zaslouží, abys ho tam měl dvakrát {devil} {beer}

  7. Alex forever

    Když už se tady tak běduje nad tím, že tak prima kopcovitá trať nejspíš dlouho nebude, ptám se:
    Víte někdo, jaký profil bude za dva roky ve švýcarském Martigny? Pokud ano, nahoďte! {devil}
    Kouknul jsem na mapu a zdá se mi, že polohou je to dost podobné Innsbrucku. Městečko v údolí a okolo pořádné krpály {scratch}

    Příloha: Martigny

    • Konkrétny profil známy ešte nie je, ale pri prideľovaní MS bolo deklarované, že trate by mali byť dosť selektívne, takže je predpoklad kopcovitej trate.

      • Alex forever

        @Mellon: Díky za info, myslel jsem si to {beer}

        • Tady je pořadateli navrhovaná trasa (UCI ji ještě neschválila).
          Dole je i profil.
          Pokud ty data jsou správně, tak by celkové převýšení mělo být kolem 6000m.

          https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/244605

        • Alex forever

          No potěš Pán Bůh {wacko} Takže už na 50. kilometru trasy je čeká brutální, desetikilometrové stoupání s převýšením ca. 1000 metrů a průměrným sklonem více než 7%?
          Pak bude dlouhatánský úsek na sjetí balíku (šance pro klasikáře, kdyby v tom dlouhém kopci odpadli), no a potom 6 okruhů se sedmi výživnými, přes 3 km dlouhými krpály se sklonem přes 10%… Uf!
          Inu, bude to masakr, dojede sotva polovina závoďáků a vyhraje znovu Valverde {devil}
          Pokud ovšem bude ještě jezdit… {scratch}

        • No já myslím, že v tu dobu už bude hlavním favoritem Bernal ;-)

        • Alex forever

          Tak jasně, „hlavních favoritů“ na titul může být za dva roky třeba pět a tři z nich můžou být z těch, o kterých si to dnes vůbec nemyslíme… A to je dobře.
          Třeba do té doby „doroste“ do excelentního vrchaře ještě některý další z našich kluků? {scratch} {bye}

  8. Nevim, jsem obezretny k podobnym aktivitam, mozna spise „piar“.
    https://youtu.be/Qh9PVP6-yr8

  9. Lefevere sa vyjadril k Vakočovi
    At the moment I have 22 riders and we have Petr Vakoc as well. His future depends on if he can race again. I promised he can stay if he can race. I paid him throughout the year and was very fair in this case.“

  10. Tak žádný Wolf pack, ale Deceuninck – Quick-Step… což je dobře, tedy vzhledem k financím, jinak Wolf pack zní lépe

  11. Zajímavé novinky: Sosa je prý blízko podpisu ve Sky – to už budou vyhrávat opravdu vše.
    A Peter Sagan má jet příští rok LBL, přitom současně jiný zdroj uvádí jeho prohlášení že rozhodně nechce hubnout aby byl úspěšný v pořadí GT.

    • Nevieš, ako má L-B-L končiť na budúci rok? Matne si pamätám, že by to už nemalo byť v Ans, ale priamo v Lutychu a nie v kopci, tak možno preto vidia väčšie šance Sagana v tých pretekoch aj bez nejakého úbytku na hmotnosti. Na druhej strane ak má byť Sagan vo forme od Primaveri po L-B-L, tak to pochybujem.

      • Já myslím, že Sagan na Doyenne v 2019 uspěje, ve sprintu skupiny o 2.místo za Křižákem {devil}
        @ Mellon = přesně tak {thumbup} „After 27 editions finishing in the hills of Ans, in the outskirts of Liège, the finish line of Liège-Bastogne-Liège will now be in the heart of Liège, on a site answering the desire to modify the characteristics of the final metres of the race.“
        @ Dj.Tj = Primavera a Doyenne jsou od sebe přesně 36 dnů, 23.03.2019 až 28.04.2019.
        https://www.liege-bastogne-liege.be/en/news/2018/the-doyenne-goes-back-to-liege/2565

        • Palawan dik, tak držet měsíc formu neni myslím jde. Nemusí přece měsíc jezdit každej den v v top formě.

        • Každý den ne, jen každý víkend {devil}

        • Zomba ani to ne, není to každý víkend a většinou myslim jen jeden den víkendu, buď sobota, nebo neděle, možná někdy jeden den v týdnu (je to vůbec někdy v sobotu i neděli po sobě?). Nakonec je to z toho období pár dní. MSR, Paris – Roubaix, Flandry, Lutych. To jsou 4 dny. Mezitím nějaký další závody, ale tam podle mě nemusí jet naplno (a nebo nemusí jet vůbec). ty 4 dny jsou nejdůležitější.

          A stejně tvou poznámku nějak nechápu, ono teoreticky i kdyby to bylo každý víkend tak podle je pořád obrovskej rozdíl jet naplno dva dny ze sedmi a oproti jet naplno každý den.

        • U tebe je problém je doopravdy kolikrát nechápeš a zbytečně se v tom pak přehrabuješ, rýpeš a hledáš nějaký konfliktní názory kde nejsou. Já to psal ze srandy, nevím jakýho smajlíka bych už tam měl dávat.. Chtěl jsem jen říct, že doopravdy Peter nemusí mít formu každý den, ale musí jen v absolutní formě každý víkend jeden závod (i když nebudu počítat SB, tak jsou to MSR, RVV, Roubaix, Amstel vynechám a pak teda LBL), ostatní kostkový klasiky (kde Peter v minulosti jezdil něco na rozjetí, něco naplno) nepočítám, ty by předpokládám kvůli LBL odpáral..

        • @Dj.Tj – preteky cez týždeň nemusíš ísť naplno, ale keď máš mať formu cez víkend, tak ju máš aj v týždni. Tu ide o obdobie keď musíš byť v top forme a to by bolo u Sagana od Primaveri po L-B-L, čo je 5 týždňov a to je veľmi dlhá doba. Iste, sily ušetríš keď nejdeš naplno, ale musíš sa udržať v top forme vyše mesiaca a to nie jednoduché, nehovoriac o tom, že samotné Roubaix dokáže cyklistu poriadne fyzicky zlikvidovať. Kombinácia kociek a Ardén je zložitá. Skúšal to v roku 2017 Avermaet keď bol asi v svojej životnej top forme a tvrdil, že mu na AGR a L-B-L už dochádzali sily a forma odchádzala.

        • Alex forever

          A býval kdysi chlap, který dokázal udržet formu po celou sezónu. Kanibal Eddy Merckx {devil}
          Samozřejmě, že tam měl nějaké výkyvy formy – ale ty byly spíš směrem vzhůru :-D Jinak i jeho „slabší období“ v sezóně stačila většinou minimálně na bednu v každém závodě, kterého se zúčastnil.
          Ano, byla jiná doba. Když opominu mnohem horší a nepříliš organizovaný způsob postihu dopingu, hovořilo ve prospěch silných individualit hlavně to, že nebyly vysílačky a tím pádem ani zdaleka nefungovala týmová spolupráce tak, jako dnes. Cyklistika byla prostě sportem individualit, zatímco dnes je to min. z 50% sport kolektivní… Nicméně nějakým způsobem dopovali asi všichni (ti nejlepší určitě) a do pedálů šlapali stejně usilovně, jako dnes.
          Takže pochybovat o tom, jaký byl Eddy borec, není na místě {beer}

      • No pravda, nakonec když může být na LBL dobrý Matthews, může být i Sagan, klíčové bude to udržení formy po dva měsíce. Je třeba si klást nové výzvy {good}

    • Simon Gerrans vyhrál LBL…tím je myslím řečeno vše :-) Nevím, proč by nemohl Petr.

  12. Taky jsem se podíval na záznam MS až nyní zpětně, moc pěkná podívaná. Vítěz zasloužený a i předpokládaný (Purito musel skřípat doma zuby). Roman krásný výkon, těch pět před ním bylo prostě lepších, 4 výborní vrchaři, jen ten Moscon je jak z jiné planety. Sky ho klidně může proměnit v dalšího Gerainta. I Honza Hirt paráda, v takovém jednorázovém závodě je to u něj poprvé takto skvělý výkon. Doufám že na další takové MS s podobným profilem nebudeme čekat zase 23 let.

    • Proč ti tam Moscon přijde jak z jiné planety? To nějak nechápu. On si s kopcema a horama dost dobře rozumí. Vloni 3. na Lombardii…

      • Mám ho zafixovaného jako takového mohutného časovkáře, typ spíše na klasiky jako Paříž – Roubaix, ale když se probírám jeho palmáres tak koukám že mu ty kopce jdou čím dál víc. Tu Lombardii jsem neměl.

        • On skutečně je všestrannej…bohužel ale není moc sympoš. Mohutnej není, postava něco jak Křižák. Ono mohutnej cyklista, to se dnes na top úrovni skoro vylučuje. Někteří jsou mohutnější, jiní míň, ale skoro všichni jsou to celkem třasořitky. Poslední mohutnej cyklista ve World Tour (co si vzpomenu) byl Bert Grabsch.

        • Dj.Tj …i dneska je tam mohutnej chlap… Walscheid 199/92 a přejel s tím celou Vueltu

        • Jestli má fakt ten chlap 92kg…to bych se hodně divil, spíš bych věřil těm 89, co říká wikipedie. Ať tak či onak, mohutnej Walscheid nevypadá, flusancem bys ho přerazil. To je asi jako těch 69 kilo Chrise Frooma…tak určitě ;-)

    • Za dva roky ve Švýcarsku (Martigny) má být podobný profil. Tak snad se dočkáme :-)

    • Seňore su rád, že to MS z před 23 lety z Kolumbie tady někdo vzpomněl. Viděl sem jen nějaký záznam už dávno, ale profilově to bylo hodně náročný MS, ale hlavně absolutně parádní podívaná – Indurain, Pantani, Virenque a další hvězdy 90. let a vítězný Olano, který jel poslední kilometry s prázdným zadním kolem.
      A právě takový MS jako bylo tehdy v 95. v Duitamě a teď Innsbrucku, takový by měly bejt furt, to se neomrzí. {good}

      • Alex forever

        Pamatuju závěr toho MS jako by to bylo včera! Abraham Olano byl totiž velmi podobným typem cyklisty, jako Miguel Indurain, se kterým si po časovce (kterou vyhrál právě Big Mig) v závodě jednotlivců prohodili místa.
        V Kolumbii 1995 prostě kralovali dva urostlí Španělé, které si na obrazovce bylo velmi snadné splést… {devil}

        • Není možná Alexi. Olano byl nad těmi řídítky přeci jen, na rozdíl od Induraina, shrbenější. {yes}
          Ale jinak souhlas.

        • Alex forever

          Asi tak {beer}
          Já si je prostě při pohledu kamery z větší dálky pletl – tedy hlevně když byli v národním dresu {devil}

      • Vzpomněl ale neviděl. Tehdy sem se ještě o cyklistiku nezajímal, jen sem měl v matné paměti že to mnoho lidí zmiňovalo, že ten letošní profil tu nebyl od té Kolumbie. V Martigny jsem před pár lety byl, to údolí je tam rovné ale ty kopce tam musí prostě dát, to by byl hřích nevyužít.

Leave a Reply