Průběžná diskuze


Prosíme všechny účastníky diskuze o objektivnost v příspěvcích a střídmost v reakcích. Závadné příspěvky budou odstraněny a vulgární autoři zabanováni.

1 070 comments

  1. Dnes první selekce, největší propadák Almeida, s takovým výsledkem asi moc nepočítal. Bylo to hodně tvrdé. Drobná zajímavost – Dombrowski jel posledních 50km průměrem ~31.83 km/h, což v těch krpálech a kluzkých sjezdech je určitě výtečné číslo. Oba Maďaři – 6. Valter (22 let), 44. Dina (25 let) lepší než Jan Hirt, který ale myslím zajel dobře.

  2. Dnes klasická Hirtovina asi co, ztráta ve sjezdu že.

  3. Tak to začíná vypadat na druhé vítězství pro Wanty Goubert {yes} .

  4. 55km do cíle a náskok 7 minut (7.6 s/1km). Pochybuji, že adepti na top10 budou dnes vydávat maximum sil. Vypadá to na další skvělý výsledek týmu Jana Hirta {devil} .

  5. Už se to tam mydlí a počasí pěknej hnus. {wacko}

  6. Dnes to bude pěkné {good}
    Po rovinaté třetině velmi „neposedný“ profil a koncovka se stoupáním 4.25 km s 9,9% před zavěrečným „houpáním“ 2.45 km.
    Asi první bitva mezi GC kluky anebo že by opět únik?
    https://www.giroditalia.it/tappe/tappa-4-del-giro-ditalia-2021-piacenza-sestola/

    Příloha: Giro - 4.etapa

    • Palawan, 11.5.2021 at 09:35: Dnes to bude nejspíš tvrdé – celou etapu má pršet a navíc boční vítr, ve 2. půlce protivítr kolem 5 m/s. Sice kratší, ale místy velmi strmá stoupání. Otázka je, zda top vrchaři budou ochotni odkrýt karty a vydat síly už ve 4. etapě. Spíše bych si tipnul, že nechají odjet skupinu a nebudou to hnát na ostří nože.

  7. další zlozvyk cyklistů (podotýkám některých, rozhodně se to netýká všech, včetně mě) – krásná cyklostezka, ale oni jedou po silnici…

    • Alex forever

      Ačkoliv vím, že se s Tebou nemá cenu vybavovat vůbec o ničem, na tohle musím obecně reagovat:
      Tento „zlozvyk“ {wacko} cyklistů je naprosto pochopitelný z jednoho jediného důvodu: kdyby byly cyklostezky jen pro cyklisty, jezdili bychom po nich asi rádi všichni. Protože jsou však plné pěších s pejsky, bruslařů, skejtařů, rodičů s dětmi a nemotorných ženských či seniorů, kteří se sotva udrží na kole, je naprosto logické, že když se chceme opravdu kvalitně projet a ne co chvíli brzdit, zvonit či pořvávat na zmíněné osoby a několikrát během vyjížďky být na pokraji pádu, jedeme po silnici…
      Pokud to byl od dýdžeje zase jen hloupý hejt, omlouvám se za reakci. Pokud to myslel vážně, měl by už fakt definitivně přejít na jiné stránky – začínající hobíci jich mají spousty, kde se jeho úžasná moudra skvěle uplatní, že? ;-)

      • Alex forever, 11.5.2021 at 08:58: Záleží i na denní době, provoz na cyklostezkách je hustší ve všední dny až odpoledne, o víkendech určitě taky. Ale většinou to není „nic strašného“ a malé zdržení mi nevadí, někdy s někým i pohovořím ;-) (i na cyklostezce se vykytnou fajn lidi, občas i pěkná kočka zavítá :-) {bye} {beer} ).

        • Tak zákon bohužel pro nás cyklisty hovoří jasně, pokud tam ta stezka je, musíme po ní jet. Ale ano, taky občas nenajedu, pak už třeba i není jak přes trávník nebo ty naše parádní a všemi hobíky milované 15 cm obrubníky. Míjející auta často troubí a řidiči se mohou uvztekat.

        • señor, 11.5.2021 at 12:38: Správně. Nehledě k tomu, že na cyklostezkách je víc různého smetí a ostrých kamínků (než na silnici), riziko defektu pneumatiky je vyšší.

        • Povinnost je použít pouze vyhrazenou cyklostezku, nekoliv smíšenou s chodci, navíc i tato povinnost je, myslím, v aktuálně schvalované novele zákona zrušena. Osobně bych taky rád jezdil po asfaltovaných cyklostezkách jako kdysi v Dánsku {cry} , ale bohužel, minimálně v okolí Brna jich moc pro hobby silničáře použitelných není. O nějaké souvislé trase se s výjimkou cyklotrasy na Vídeň, která stejně z poloviny vede po silnici, nedá mluvit a když už někde na nějakou narazím, tak si na ni stejně netroufnu najet, protože je pravděpodobné, že mě 1. odvede někam do zádele, 2. není kloudně vyřešen nájezd/sjezd 3. budu nejspíš za 500 m dávat někde přednost… ne, díky, až to bude použitelné, milerád se silnicím vyhnu {bye}

        • Stezka pro cyklisty, o které hovoří ust. § 57 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, je obecná formulace, která zahrnuje obě varianty a to jak stezku pro cyklisty i stezku pro chodce a cyklisty. Stezky pro cyklisty se vždy vyznačují příslušným svislým a vodorovným dopravním značením, přičemž v případě svislého dopravního značení se jedná o dopravní značky příkazové, které ve všech případech, tj. jak u stezky pro cyklisty, tak také u stezky pro chodce a cyklisty (č. C 8 a, C 9 a + C 10 a), přikazuje cyklistům (příp. i chodcům), užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky. Tato povinnost vyplývá už ze samotné příkazové dopravní značky, kterou je řidič (účastník silničního provozu) povinen se řídit.

        • Ironfist, 11.5.2021 at 14:18:
          Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, Aktuální znění (01.10.2020 – 22.05.2021, verze 50)
          § 57 – Jízda na jízdním kole
          (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.
          (2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.
          (3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
          (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.
          (5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce. Je-li v místě křížení stezky pro chodce a cyklisty s jinou pozemní komunikací zřízen sdružený přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty, použijí se ve vztahu k tomuto sdruženému přechodu pro chodce a přejezdu pro cyklisty pro jednotlivé účastníky provozu na pozemních komunikacích obdobně ustanovení upravující chování těchto účastníků provozu na přechodu pro chodce a na přejezdu pro cyklisty.
          (6) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený pro cyklisty. Pruh vyznačený pro chodce může cyklista užít pouze při objíždění, předjíždění, otáčení, odbočování a vjíždění na stezku pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit chodce jdoucí v pruhu vyznačeném pro chodce.
          (7) Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 2, 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
          (8) Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.

        • Senor, to co cituješ, je staré vyjádření Policie, která si jako obvykle vyládala zákon po svém. Jak vyplývá i z Orlovi citace zákona, zákon nevyjmenovává konkrétní dopravní značky, naopak důsledně rozlišuje Stezku pro cyklisty a Stezku pro chodce a cyklisty. Vyhláška sice hovoří ve smyslu, který naznačuješ, ale zákon je nadřazený. Aktuálně i stanovisko vlády potvrzuje, že zákon jednoznačně přikazuje užít jen a pouze Stezku pro cyklisty. {bye} {beer}
          https://www.petruvblog.cz/2020/10/musi-cyklista-pouzit-cyklostezku.html

        • Já také souhlasím s Alexem, zároveň si myslím, že v případě, že souběžně s komunikací vede cyklosteska, je povinnost jí použít. Vím, že byly snahy po vzoru některých zahraničních zemí, že při rychlosti vyšší než 30 km/hod je možné jet po silnici místo po cyklostezce, ale když vidím, jaké pozdvyžení vyvolal 1.5m odstup od cyklisty při předjíždění, tak nevím. Já mám jednu hodně negativní zkušenost, v roce 2017 jsem jel po silnici ze Šumperka směr Loučná nad Desnou a nepoužil jsem vedlejší cyklostezku, celych 10km mne předjížděl a vybržďoval a vytruboval kamion, skončil, až jsem odbočil, neměl jsem z toho moc dobrý pocit, tak teď raději použiji cyklostezku, když mohu sjet.

        • @Ironfist aha, no vidíš. Každopádně je vidět, že je to hezky blbě.

        • @ Old Eagle, Ironfist: Dík za proškolení, velmi užitečné {thumbup}

        • Mr. Pither, 11.5.2021 at 16:03: Rádo se stalo :-) . Nastudoval jsem si to v r. 2012 poté, kdy mi to vysvětlil Pavel Sovák, který ve věku 59 let najel za rok 44.444 km (https://kpo.cz/kilometry/2011/kilometry12-v-j-odo.htm) a jezdil velmi dobře cyklomaratony (Král Šumavy, Mamut, Krušnoton, i na Slovensko zajel), bohužel ve věku 61 let tragicky zemřel.

        • Alex forever

          Zjednodušeně, pánové, je to takto: pokud je souběžně se silnicí stezka označená některou z modrých značek s obrázkem kola, je po ní cyklista povinen jet. Důležité je to slůvko „souběžně“. Stačí, aby se stezka od silnice vzdálila a mezitím byla třeba nějaká vesnice – a už má cyklista důvod jet po silnici a ne po stezce.
          Měl jsem na toto téma několik slovních bitev na FB stránkách našeho městečka s místními kretény za volantem a nakonec jsem je všechny vyškolil ;-) Desítky horkých hlav, které mají pro nás označení „cyklozmrdi“ apod., muselo nakonec před mými argumenty stáhnout ocas a přestat machrovat, co musíme a co nemusíme. Obě cyklostezky vedoucí z naší obce do obcí sousedních totiž jakékoliv označení dopravní značkou postrádají :-D

          Příloha: znacka-cyklo-stezky

  8. Vážení, ovládáte někdo systém přidělování bodů v bodovací soutěži (fialový dres)? Merlier inkasoval za 1. místo ve 2. etapě 50 bodů (na sprint. prémii nebodoval), van der Hoorn dnes za 1. místo 28 bodů (a to měl možná ještě nějaké body na sprint. prémii). Přitom 3. etapa byla těžší než druhá. Pro mě neuvěřitelné.

    • Množství bodů za vítězství v etapě je různé od 15 do 50 bodů. A platí nepřímá úměra mezi celkovou náročností etapy a počtem bodů. Ty rovinaté jsou za 50. Dává to logiku, jde o dres pro nejlepšího spurtéra, při rovinaté etapě jde do finiše nejvíce lidí a je těžší se prosadit.

      • rotki, 10.5.2021 at 22:07: Díky :-) . Šance Sagana na vítězství v bodovací soutěži jsou tím pádem malé (nebo dokonce mizivé). Pravidla jsou velmi sporná – Taco včera nespurtoval, neměl by tudíž dostat žádné body (ačkoli je dobrý spurtér {rolleyes} ). Na prémiích se taky někdy nespurtuje (když je odjetá skupinka). Nastavení soutěže je divné (abych nemluvil sprostě). Vůbec nechápu, proč se Bora včera tak namáhala únik dojet. Sagi se v kopcích málem uvařil, aby nakonec v cíli „ukořistil“ hubených 12 bodů. Ostatní „sprinterské“ týmy se včera ani moc nesnažily únik dojet. Pro únikáře jasná výhoda.

        • Tak kdyby se sprintovalo o vítězství, ten spurt by asi dopadl i jinak.

        • S pravidly je to vždy potíž, pořadatelé s nimi dělají různé brikule, ale nezavděčí se nikdy všem :-)
          Je důležité připomenout, že „maglia ciclamino“ je nazýván trikotem za body, nikoli za sprint, jak píše rotki výše, jsou pro „bodovačku“ dokonce 3 kategorie etap „The first level, presumably the flat stages, will award points to 20 riders on a scale from 50 to 1 point. Level two stages will award points to the top 15 riders on a scale of 25 to 1 and level three stages will award points to the top 10 riders on a scale of 15 to 1 point. Points at intermediate sprints will follow a similar scale.“
          Loni vyhrál „traguardo volante“ neboli cenu za sprintera na sprinterských prémiích Pellaud, nedostává se za to dres, tedy je to vedlejší soutěž, já to zjistil, když jsem hledal letos na Romandii podrobnosti k Pellaudovi v úniku :-)
          5 klasifikací „hlavních“
          GC = růžový = classifica generale = maglia rosa
          „bodovačka“ = fialový = classifica a punti = maglia ciclamino
          „vrchař“ = modrý = classifica scalatori = maglia azzurra
          „mlaďas“ = bílý = classifica giovani = maglia bianca
          „týmy“ = žlutý = classifica a squadre
          4 klasifikace „vedlejší“
          „sprinter“ = dle sprinterské prémie = „traguardo volante“
          „únikář“ = dle počtu km v úniku = „premio fuga“
          „univerzálnost“ = kombinace cíl / horská prémie / sprinterská prémie = „combattività“
          „fair play“ = týmy
          https://it.wikipedia.org/wiki/Giro_d%27Italia_2020
          https://en.wikipedia.org/wiki/Points_classification_in_the_Giro_d%27Italia

        • Před startem Gira jsem nevěřil, že Remco Evenepoel je schopen bojovat až do konce o GC na svém prvním závodě po 9 měsících, ale Ganna včera naznačuje, že to není nemyslitelné {scratch}
          17:30
          Ganna: „Remco had amazing legs today“
          “We saw a really great job from Bora today. The speed on the climbs was very high, and we saw a lot of sprinters dropped I don’t think there were a lot of riders at the finish line. I saw Remco with really amazing legs on one of the last climbs. I turned to see him, and he had a big gear on the front, a 53. Amazing legs for him. We’ll see tomorrow, then we’ll look day by day. For me, it’s hard tomorrow, but obviously I’ll try to defend, but we know we have two big riders on the team, and we have to support them.”
          https://www.giroditalia.it/en/livehub/tappa/3/

        • Ještě přidám, že na Giru jsou v každé etapě hned 2 sprinterské prémie.

        • PavelK, 11.5.2021 at 06:52: Správná připomínka, mám velmi podobný názor.

        • Palawan, 11.5.2021 at 08:57 a 11.5.2021 at 09:12: Děkuji za podrobné vysvětlení :-) . Na procyclingstats.com v profilech etap mají poněkud záhadné značení – první sprinterskou prémii značí „≡S“, druhou „B“. Pořád nějaké novoty, kdo se v tom má vyznat :-( .

        • Jojo, všiml jsem si také, na PCS kontroloval jsem, ale na oficiálních stránkách Gira je vždy pouze 2 x „S“, tedy to je jasné.
          https://www.giroditalia.it/il-percorso/

        • Ještě se liší premie za body do soutěže o dres a za „bonifikační sekundy“.

        • Palawan, 11.5.2021 at 09:04: Samozřejmě ani Remco není neporazitelný, ale pro mě je vysokým favoritem na top3. Tým DQT nasadil dva kalibry „nejtěžší ráže“. Doufám, že oba předvedou „velké věci“ a nepostihne je žádné neštěstí.

        • Palawan, 11.5.2021 at 09:28 a rotki 11.5.2021 at 09:35:
          Díky! Takže to „Béčko“ (na PCS) bude zřejmě sprinterská prémie s časovou bonifikací.

        • Tohle rozdělení prémií mi přijde jako výborný nápad. Spurty jezdců na GC;-)

        • Ještě jsem koukal na včerejší textový přenos na stránkách Gira a přidám zkratky.
          „bodovačka“ = fialový = maglia ciclamino = MC
          „vrchař“ = modrý = maglia azzurra = MA
          „sprinter“ = dle sprinterské prémie = „traguardo volante“ = TV
          „univerzálnost“ = kombinace cíl / horská prémie / sprinterská prémie = „combattività“ = C
          1.prémie = MC + TV + C
          „3“ = MA + C
          „4“ = MA + C
          „4“ = MA + C
          2.prémie = sekundy + TV + C
          Sumárně.
          1) všechny, sprinterské a vrchařské, prémie jsou C, tedy největší univerzál.
          2) bonusové sekundy jsou pouze na 2.sprinterské prémii, kde ale není „bodovačka“.
          3) „bodovačka“ je pouze na 1.sprinterské prémii.
          4) „sprinter“ boduje na obou sprinterských prémiích.
          Ufff {yahoo}

  9. Super vítězství Taco, Honza Hirt bude s Wanty dnes slavit.

  10. To byl včera velkej nezvyk nevidět ve spurtu na grand tour vlčí smečku. Taky to podle toho vypadalo tak rozhárané.
    Ta zúžení na posledních kilometrech… {wacko}
    Jinak musím fakt smeknout před Alpecinem. Jejich výsledky letos v koncovkách jsou bomba.

    Co dnes? Troufne si někdo na těch kopcích kus před cílem nastoupit?

  11. Jsem netušil, jaké běsy Romanovým postem na FB opět rozpoutám. {wacko} Řeší se to už snad od Londýna a je už to snad setrvalý stav. Nikam se nepohneme. Snad jen, kdyby na OH někdo udělal placku. Teda jestli nějaké OH vůbec letos budou?
    To, že je chce Štyby vynechat je pro mě překvapivé i nepřekvapivé zároveň. Eliminoval tak výrazně počet honěných zajíců. Věřím, že ke svému prospěchu. {good}

    • Medvede, zadne besy spis zivou diskuzi {beer}
      Stybyho soustredeni se na dvojboj mi prijde naprosto spravne. {good}
      I v idealnim pripade bude logistika do Tokia a tamni nemoznost efektivne trenovat, naprosta pakarana…
      Urcite by to narusilo pripravu k skoro dvojnasobnemu MS. Vitezstvi na P-R bych si diky tradici a vaze kostky dovolil postavit nad olympijske zlato.
      {devil} {beer}

      • A myslím, že Zdeněk by neměl v Tokiu vůbec šanci. Roman ve formě 2019 z MS by na desítku měl.

      • Olympiáda je sice jen jednou za 4 roky, ale souhlasím, že pro cyklisty má P-R rozhodně větší hodnotu než olympijské zlato.

        • S tím P-R > OH osobně asi souhlasím, ale jednak budou výjimky někteří konkrétní závodníci a pak ty priority budou mít jinak – a to je jádru mého postu – závodníci z ne úplně typických cyklistických zemí. Nedávno mě na toto téma zaujal článek o G. Bennetovi, který jede letos Giro a vynechává Tour (nepojede ani jako pomocník Rogliče), aby se mohl připravit právě na OH.

          Viz: Na Novém Zélandu nevládne cyklistika, tam milují ragby nebo kriket. „V cyklistice tam opravdu nevyrůstáte, doma Tour sotva zaregistrují. Ale olympiádu každý zná, právě o té všichni sní jako děti. Je tam vnímaná úplně jinak než třeba v Nizozemsku,“ říká.
          Zdroj: https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/george-bennett-giro-olympijsky-sen-tokio.A210504_112143_cyklistika_mt2

          A přiznejme si, že pokud by Zdeněk vyhrál P-R, tak to oceníme my – cyklofandové, ale pokud by vyhrál český jezdec OH, zajistí mu to nesmrtelnost u všech českých fanoušků sportu i nesportovní veřejnosti.

        • Souhlasim {beer}
          Ikdyz Zdenek je tak na pul adoptovanej Belgican {bye}

        • George Bennett se emocí nebojí.
          Přišlo mi, že na Tour mu to moc nejelo, ale WVA, Dumoulin a Kuss byli dostačující, byť to nakonec nestačilo.
          Pro Bennetta má letos zcela ideální program, Giro lídr, Tokyo lídr, Vuelta se uvidí.
          https://www.instagram.com/p/CFZRlsMI4V_/

        • Alex forever

          @Aleš: S posledním souvětím naprostý souhlas, tak to prostě je a je to tak správné. Olympiáda má prostě více než 2000 letou tradici, kterou nic nepřebije. A tradice jsou to, co bychom všichni měli ve svých srdcích chránit ze všeho nejvíc – kdyby zanikly, neměli by se lidé k čemu upínat a vracet, což by mělo fatální následky…
          Konec filozofického okénka.

Leave a Reply