Prosíme všechny účastníky diskuze o objektivnost v příspěvcích a střídmost v reakcích. Závadné příspěvky budou odstraněny a vulgární autoři zabanováni.
Výkonnostně jsou letos slabí, viz jak byl dosud vlažný Remco
a současně nemají lidi, dříve tam bylo několik lidí rozesetých v závodě po jednotlivých skupinách, a vždy měli někoho komu pomáhali na vrchol. Letos to není, prvotně kvůli výkonnosti ale i s typem jezdců co mají nyní do hor.
A další ukázku po Ronde bude nejlépe obsazené Baskicko, co si pamatuji Vingegaard, Evenepoel, Roglič, Landa, Hindley, Yatesové, Skjelmose, Gaudu, Ayuso, Billbao, Carlos Rodriguez, Pidcock, Felix Gall + skvělá trať
Čekám nejlepší týdenní etapák letos
Loňské slabé klasikářská jaro vysvětloval v rozhovoru Gilbert, že jedním z důvodů je odchod Keisseho a Štybyho (sebe s pocitem skromnosti vynechal), kteří ten tým z pozici zkušených závodníků nějak osobnostně vedli při závodech.
Odešli Ballerini, Cavagna, Sénéchal, Honoré, Declerq, Steimle, Mörkov, Bagioli (ten byl spíše na Ardeny) a místo nich vrchař Landa a nadějní mladíci, ale žádná posila do klasik kromě Moscona.
Takže velký kvalitativní a kvantitavní pokles pro klasiky ve srovnání s rokem 2021.
Alaphilippe od zisku druhého duhového trikotu často padá.
Asgreena hodně semleli nemoci dýchacího ústrojí. Tam podle mne dopadá vina i na týmové doktory a sportovní manažery v roce 2022, kdy jezdci opětovně onemocněli po návratech do závodů.
Lampaert také ztratil výkonnost. Vansevenant a Masnada se také poslední sezóny nezlepšují. Možná tedy z toho může vyplývat i nějaké nezachycení aktuálních trendů v trénincích.
Jakobsenovi se loni jako hlavnímu sprinterovi nedařilo. Merlier byl lepší, ale toho nevzali ani na jednu Grand Tour (dvakrát jeli na celkové pořadí a Tour na Jakobsena).
Atmosféra v týmu – vše pro dobro na Evenepoela. Jeden z jeho hlavních domestiků a generačních souputníků van Wilder se loni v létě vzbouřil a odmítnul mu dělat doprovod na Vueltu a dal přednost etapáku Kolem Německa (který vyhrál).
Hirťák letos po několika měsících dával rozhovory, kde se poprvé vyjadřoval zpětně k loňské Vueltě a že z důvodu útočení Evenepoela na etapové triumfy nemohl skákat sám do úniků.
Někteří se probudili až na závěr loňské sezóny na italských jednorázovkách.
Byli vždy silní ve schopnosti dobře doplnit tým. To se jim příliš nedaří aspoň ne pro klasikářskou část týmu. Proč už to ale neumí?
Zaostání v oblasti know how trénink, výživa, lékaři je hodně pravděpodobné. Ale opět proč?
Fanúšik cyklistiky smúti, bude na kockových monumentoch ukrátený o súboje Wouta s Mathieuom a aj Stuyven sa ukazoval vo dobrej forme, Wout si bude musieť na kockový monument počkať ďalší rok a už musí byť z toho frustrovaný. Možno si to vynahradí na OH či MS. Pád zrejme zavinil samotný
Neviete niekto aký bude v Paríži profil?
A Matyáš Kopecký další TOP10 na Paris-Camambert ale zase trochu smůla, dojel 2.ve spurtu skupiny za 8 uprchlíky kteří odjeli v nějakým bergu kousek před cílem. Jednou mu to vyjde.
Přitom ta skupina už nebyla tak velká. Minulý pátek Tratnik a Bettiol a dnes Wout a Mads. K tomu s nimi mj. v tom pádu Stuyven a Girmay. Laporte a van Baarle zdravotní problémy. de Lie mimo formu.
Potěšující je dnes zatím snad jen návrat Valgrena, který po rekonvalescenci loni jezdil za development team EF.
Taková pitomost, široká silnice, vpravo široká cyklostezka a mezi nimi vyasfaltovaný docela hluboký žlábek,
a najednou začli jezdci přeskakovat ze silnice na cyklostezku a zpět a buch přeložili si a první letěl Wout – ze třetí pozice !!! a přes něj dalších deset lidí, wout, Jasper a Alex Kirsch sténali ještě 5 minut než je naložili a odvezli….
Stanovisko pořadatele:
„Pád bohužel ukazuje, že jsme tento sjezd z Kolem Flander vyřadili oprávněně,“ reagoval Tomas Van Den Spiegel, generální ředitel pořadatelské společnosti Flanders Classics. Tento úsek se na velkém Ronde už nejezdí, ale proč byl zařazen do trati Dwars door Vlaanderen? „Ronde je ještě větší, důležitější a rychlejší. Je tam ještě větší tlak. Kvůli tomu chceme co nejvíce eliminovat pády. Ale stále je to nebezpečný sport a po tomto závodě to vyhodnotíme. Mohlo by se stát, že Kanarieberg z těchto jarních závodů zmizí.“
Za mne to byla spíše nešťastná smůla, kdy jezdci Vismy se tam ve skupině chtěli přeskupit, van Aert si lízl o kolo Benoota a v té vysoké rychlosti bohužel ani on už to nedokázal vybalancovat. Jsem netušil, že na tom úseku mohli jet osmdesátkou.
Tak co to Jumbo? Po prvních dvou klasikách to vypadalo na velkou dominanci a teď jsou úplně jaloví…
Ale co je bomba tak je Bernal! Myslím, že to je jediný jezdec na GC, který by mohl ve své dřívější formě soupeřit se dvěma mimozemšťanama…
Myslím si, že v jeho formě z roku, kdy vyhrál Tour, nikoliv.
Géčko loni po Giru prohlásil, že je na tom výkonnostně lépe než když vyhrál Tour v 2018.
Viz třeba jak tu rozebíral Geo někdy před pár měsíci důvody razantního zvýšení výkonnosti cyklistů během posledních pár let (což se dá datovat od roku 2020).
Souhlasím s vilimatorem, Bernal v podstatě žádnou extradominanci nikdy nepředváděl. Na své vítězné Tour nevyhrál ani jednu etapu a ani to pořádně nenandal ostatním v pořadí, zvítězil jen o minutu. A bůhví jak by ta Tour dopadla, kdyby nebyla zkrácená poslední etapa a Thomas měl volnou ruku. Ano, bylo mu jen 21, ale přijde mi, že kolumbijci vyzrávají dřív, ale taky dřív vadnou (jako třeba Quintana)
Navíc jak mám Bernala rád, je třeba i dodat, že konkurence na té Tour byla nejslabší za hodně dlouhou dobu. Na třetím a čtvrtém místě Kruijswijk s Buchmannem.
Tour 2019 byla ložená spíš pro to, aby Froomík vstoupil do Klubu pěti, ale to by nesměl za jízdy na větru smrkat…
Souhlas se všemi Bernala mám moc rád, ale vyhrál Tour v době, kdy to ještě šlo
Tedy před příchodem těch mladých šílenců!
Taky si myslím, že na ně při vší úctě nebude mít ani kdyby byl o třídu lepší, než kdykoliv býval…
M.Vacek dostává od týmu průplesk….není (dle PCS) v týmu ani na Dwars door Vlaanderen ani na velké Ronde…. (DSM tam Bittnera má). Ale třeba je nemocnej a já tam vidím něco co tam není….
No, pravda je, že jsme od něho asi všichni čekali více – zvláště poté, když se nechal v rozhovoru slyšet, že má být pro jarní klasiky jedním z lídrů týmu Trek a moc se na tuto úlohu těší
Nějak se mi nechce věřit, že by se mlaďas „pobratřil“
Za mě teda jednoznačně pořád Merckx. I když je Tadej neskutečnej borec, tak kvalit Kanibala teda zdaleka nedosáhl. Pokud autor upozorňuje na věk Tadeje (25), tak by se mohl podívat, co v 25 letech dokázal Merckx a viděl by, že měl už takové úspěchy, jako nedosáhnul skoro nikdo po něm (2x TDF, 2x Giro, 1x duha na MS, 7 monumentů – 3x MSR, 2x Roubaix, Flandry, LBL, a mraky dalších vítězství). A to nemluvím o tom, že v 25 letech Merckx nekončil a těch vítězství na nejvýznamnějších závodech přidal opravdu ohromnou spoustu. Takže tvrdit dnes o Pogačarovi, že je tím nejlepším z nejlepších je úplně mimo
Jediné co vede k tomu že by autor tvrdil že Pogačar je nejlepší vůbec v historii,by mohla být věta v úvodu,kde cituje udajně Pogačara “ chtěl bych být nejlepší v historii“ .Jinak v článku o tom že by měl být historicky nejlepší není ni slova…i veškeré údaje,porovnání a komentáře v článku směřují pouze k tomu že se autor domnívá že „momentálně“ je Pogačar nejlepším vůbec.
Tak to čtu já…
@bbernard: Souhlas, není tam přímé tvrzení autora článku, že je Pogačar nejlepší jezdec historie. Nicméně mohl (podle mne dokonce měl) v textu poznamenat něco v tom smyslu, že sebevědomí Pogačara a jeho přání být nejlepším cyklistou všech dob je třeba brát s rezervou, protože Eddy Merckx… atd. atd. atd. A klidně mohl přidat pár statistických údajů nebo dát do tabulky přímé srovnání obou jezdců – na internetu je toho habakůk, že?
Takto se sice sám přehmatu nedopustil, ale vzhledem k tomu, kolik lidí (zvláště z mladé generace) nemá vůbec ponětí o největších postavách historie cyklistiky a jejich přehled sahá tak max. 5 let nazpátek, bylo by od rádoby cyklistického odborníka solidní, aby vše uvedl na pravou míru.
A protože souhlasím se zombou v názoru na skutečného krále cyklistiky, je i pro mne článek špatný. Přitom stačilo tak málo – načerpat informace třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Eddy_Merckx
dnes je těžko pro kohokoli soupeřit s výsledky E.Mercxe ,už třeba jen proto že od dob EM došlo k daleko větší specializaci cyklistů ..tak to zapsání do historie zkouší Pogačar jinou cestou …https://isport.blesk.cz/clanek/ostatni-cyklistika/445245/pogacar-prozradil-cil-sve-kariery-a-nemluvil-pritom-o-grand-tours.html
jak jsem si projel statistiky EM, tak i o spurtérské etapy tehdy jezdili jezdci na GC..a tak mě napadá otázka
kdy se vlastně objevili klasičtí sprinteři ? typu Cipollini ?Přiznávám že v historii cyklistiky mám mezery..
@bbernard – To je dobrá otázka. Freddy Maertens co vyhrál světový šampionát v Praze byl specialistou na sprinty.
A pak jsem si musel pomoci s googlem a našlo pro mne neznámé jméno Andre Darrigade: https://www.cyclist.co.uk/in-depth/speed-demons-the-best-sprinters-in-tour-de-france-history
Cipollini je myslím považován za prvního cyklistu, který míval spurterský vláček v dojezdech.
No, v poslední etapě Pogačar dokonal dílo zkázy a vyhrál svou čtvrtou etapu – tentokrát ve spurtu vedoucí skupiny top-favoritů. A že si byl svým vítězstvím předem jistý, dokládá jeho gesto na cílové lajně – hned totiž ukázal 4 prsty, což by neudělal, kdyby si to pečlivě nepřipravil…
MVDP má problém, jeho selekci v kopcích ustáli 3 z Lidlu – Mads, Jasper a Jonathan ( borec – parádní vzestup )
Jasně za týden bude míchat kartami i Wout, Alberto Bettiol a další, jenže Mathie nemůže být sám, nebo bude muset jet taktiku být schovaný a zaútočit na prvním Oude Kwaremontu cca 62km před cílem…
Ve středu bez MvdP to bude souboj Lidl v nejsilnějším obsazení versus Visma (van Aert, Jorgensen, van Baarle, Benoot, po nemoci Laporte asi v roli domestika, Tratnik po dnešním pádu se bojím, že to odnesl zraněním).
Bettiol bohužel spadl v pátek, tak u něho je bohužel otazník.
Laurance Pithie nakonec 26., za mě borec závodu. A ještě teda Jonathan Milan…. ale neviděl jsem to celý, ke konci jsem nějak odpadal a usnul…. takže sem tam mám okna…. :). Cíl jsem ale viděl. Pedersenovi jsem fandil víc, takže spokojenost….
Chválím vždy české výsledky, tady je to ale opravdu tak poloviční, přece jen se jedná o ne nějak extra obsazenej 2.kovej závod(startlist quality 20) kde si Caja Rural dělá co chce jako jedinej Pro tým, proti tomu je vystoupení Ťoupalíka na Coppi Bartali(startlist quality 113) úplně jinde. Dneska teda třeba překvapil Říman 4.místem taky na dvojce ve Slovinsku kde byla taky lepší startovka (28) než POR. Ale výhra se počítá vždy.!!! A letos určitě vyhraje i větší závod.
Tak Wout se asi necítí na další nakládačku od Matěje a dnes se na start klasiky Gent – Wevelgem nepostaví
Jedničkou Vismy tak bude nejspíš Benoot (nebo ve skvělé formě jezdící Tratnik?) a pro případ, že dojede velký balík se sprintery, mají v sestavě Kooije! Podobně nejspíš uvažují v Alpecinu, a proto dali do dnešní sestavy vedle MvdP také Philipsena…
Rychlíky do závěrečného spurtu se to ostatně v balíku jen hemží – namátkou Merlier, Girmay, Démare, Bol, Bennet, Viviani, Gaviria, Degenkolb, Matthews, De Lie či veteráni Kristoff a Trentin.
Z našich pojede tažná mula Pepa Černý a rychlík do závěrečného spurtu Petr Kelemen. Mathias Vacek nejede…
Aha, to jsem nevěděl…
Každopádně je ale dobré vědět, že dnešní klasiku můžeme sledovat v přímém přenosu nejen na Eurosportu, ale od 13:40 hod. taky na ČT4 Sport!
Ano, měl to takto naplánované několik měsíců dopředu. Vysokohorské soustředění, Harelbeke na rozjezd, další dny lehký oraz a pak start ve středu před Monumenty.
Příští neděli v době konání Flander má být u nás 20 stupňů nad nulou, zatímco dnes vládne u nás takové „belgické klasikářské počasíčko“. 👶
Pěkný to bylo. Škoda, že Enric nedojel Landu a Bernala, mohlo se pořadí ještě zamíchat. Už to měl kousek.
Ale ta dominance Pogacara a Vingegaarda je až divácky odporná.
Cílovej kopec předposlední etapy Okolo Katalánska byl úžasně „koukatelnej“ – vepředu zdánlivě vysmátej Pogačar (i když v rozhovoru po dojezdu říkal, že taky pěkně trpěl, protože jel v úniku bezmála 30 km), za ním vzorně spolupracující dvojice sympaťáků Landa – Bernal, potom zuby cenící a evidentně trpící Mas a konečně větší skupina okolo Vlasova (včetně Honzy Hirta). Celých 6 kilometrů se pořadí víceméně nezměnilo, jen časové rozestupy mezi skupinkami kolísaly podle toho, jak to komu v tu chvíli jelo.
Byla to fakt super podívaná
Doprovodné motorky to dnes neměly ve stále se zužujícím kordonu šílejících fanoušků vůbec snadné a když jedna z nich musela zvolnit a omezila tím Pogačara, dostala od Slovince „nafackováno“ na kapotu!
Na fotce to není příliš patrné, ale mlátil do ní solidně
V celkové klasifikaci si Honza polepšil o deset míst na 22. pozici (za Carusem) a z týmu „podlahářů“ je druhej nejlepší za Landou Teprve za ním jsou v GC takoví borci, jako Chaves, Thomas, Leknessund, G. Martin, Quintana nebo Higuita!
Moc pěknej výsledek
Proč to vlčí smečce nefunguje?
Přijde mi, že jsou mimo výkonnostně i takticky.
Výkonnostně jsou letos slabí, viz jak byl dosud vlažný Remco
a současně nemají lidi, dříve tam bylo několik lidí rozesetých v závodě po jednotlivých skupinách, a vždy měli někoho komu pomáhali na vrchol. Letos to není, prvotně kvůli výkonnosti ale i s typem jezdců co mají nyní do hor.
A další ukázku po Ronde bude nejlépe obsazené Baskicko, co si pamatuji Vingegaard, Evenepoel, Roglič, Landa, Hindley, Yatesové, Skjelmose, Gaudu, Ayuso, Billbao, Carlos Rodriguez, Pidcock, Felix Gall + skvělá trať
Čekám nejlepší týdenní etapák letos
Loňské slabé klasikářská jaro vysvětloval v rozhovoru Gilbert, že jedním z důvodů je odchod Keisseho a Štybyho (sebe s pocitem skromnosti vynechal), kteří ten tým z pozici zkušených závodníků nějak osobnostně vedli při závodech.
Odešli Ballerini, Cavagna, Sénéchal, Honoré, Declerq, Steimle, Mörkov, Bagioli (ten byl spíše na Ardeny) a místo nich vrchař Landa a nadějní mladíci, ale žádná posila do klasik kromě Moscona.
Takže velký kvalitativní a kvantitavní pokles pro klasiky ve srovnání s rokem 2021.
Alaphilippe od zisku druhého duhového trikotu často padá.
Asgreena hodně semleli nemoci dýchacího ústrojí. Tam podle mne dopadá vina i na týmové doktory a sportovní manažery v roce 2022, kdy jezdci opětovně onemocněli po návratech do závodů.
Lampaert také ztratil výkonnost. Vansevenant a Masnada se také poslední sezóny nezlepšují. Možná tedy z toho může vyplývat i nějaké nezachycení aktuálních trendů v trénincích.
Jakobsenovi se loni jako hlavnímu sprinterovi nedařilo. Merlier byl lepší, ale toho nevzali ani na jednu Grand Tour (dvakrát jeli na celkové pořadí a Tour na Jakobsena).
Atmosféra v týmu – vše pro dobro na Evenepoela. Jeden z jeho hlavních domestiků a generačních souputníků van Wilder se loni v létě vzbouřil a odmítnul mu dělat doprovod na Vueltu a dal přednost etapáku Kolem Německa (který vyhrál).
Hirťák letos po několika měsících dával rozhovory, kde se poprvé vyjadřoval zpětně k loňské Vueltě a že z důvodu útočení Evenepoela na etapové triumfy nemohl skákat sám do úniků.
Někteří se probudili až na závěr loňské sezóny na italských jednorázovkách.
Byli vždy silní ve schopnosti dobře doplnit tým. To se jim příliš nedaří aspoň ne pro klasikářskou část týmu. Proč už to ale neumí?
Zaostání v oblasti know how trénink, výživa, lékaři je hodně pravděpodobné. Ale opět proč?
Možná je ten problém Evenepoel. Možná se celý tým točí kolem něho a kvůli tomu jim něco u uniká.
Fanúšik cyklistiky smúti, bude na kockových monumentoch ukrátený o súboje Wouta s Mathieuom a aj Stuyven sa ukazoval vo dobrej forme, Wout si bude musieť na kockový monument počkať ďalší rok a už musí byť z toho frustrovaný. Možno si to vynahradí na OH či MS. Pád zrejme zavinil samotný
Neviete niekto aký bude v Paríži profil?
A Matyáš Kopecký další TOP10 na Paris-Camambert ale zase trochu smůla, dojel 2.ve spurtu skupiny za 8 uprchlíky kteří odjeli v nějakým bergu kousek před cílem. Jednou mu to vyjde.
Tak a dnešním vítězem ikdyž se neúčastní je MvdP. Strašný jatka TOP favoritů budoucích klasik.
Přitom ta skupina už nebyla tak velká. Minulý pátek Tratnik a Bettiol a dnes Wout a Mads. K tomu s nimi mj. v tom pádu Stuyven a Girmay. Laporte a van Baarle zdravotní problémy. de Lie mimo formu.
Potěšující je dnes zatím snad jen návrat Valgrena, který po rekonvalescenci loni jezdil za development team EF.
Taková pitomost, široká silnice, vpravo široká cyklostezka a mezi nimi vyasfaltovaný docela hluboký žlábek,
a najednou začli jezdci přeskakovat ze silnice na cyklostezku a zpět a buch přeložili si a první letěl Wout – ze třetí pozice !!! a přes něj dalších deset lidí, wout, Jasper a Alex Kirsch sténali ještě 5 minut než je naložili a odvezli….
Stanovisko pořadatele:
„Pád bohužel ukazuje, že jsme tento sjezd z Kolem Flander vyřadili oprávněně,“ reagoval Tomas Van Den Spiegel, generální ředitel pořadatelské společnosti Flanders Classics. Tento úsek se na velkém Ronde už nejezdí, ale proč byl zařazen do trati Dwars door Vlaanderen? „Ronde je ještě větší, důležitější a rychlejší. Je tam ještě větší tlak. Kvůli tomu chceme co nejvíce eliminovat pády. Ale stále je to nebezpečný sport a po tomto závodě to vyhodnotíme. Mohlo by se stát, že Kanarieberg z těchto jarních závodů zmizí.“
Za mne to byla spíše nešťastná smůla, kdy jezdci Vismy se tam ve skupině chtěli přeskupit, van Aert si lízl o kolo Benoota a v té vysoké rychlosti bohužel ani on už to nedokázal vybalancovat. Jsem netušil, že na tom úseku mohli jet osmdesátkou.
Takže Wout pří zlomený klíček a několik žeber…
No do pr… https://x.com/Eurosport_NL/status/1772994529668280449?s=20
Já ten závod celej neviděl, přehrál jsem si jen ze záznamu narychlo posledních 30 km, takže jsem se o pádu Van Aerta dozvěděl až z rozhovoru s Jörgensonem a následně z internetu…
https://www.sport.cz/clanek/cyklistika-hvezdny-van-aert-mel-hororovy-pad-v-bolestech-byl-prevezen-do-nemocnice-5025373#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest245_nove_vyhledavaci_pole_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tak to je velkej pech a hned z kraje sezóny obrovské oslabení nejen týmu Visma, ale celého profi-balíku
Lotte Kopecky + Škoda Auto si pozvali Štybyho na včerejší recon Ronde
https://www.instagram.com/p/C4_rl-SNkqs/
https://www.instagram.com/stybarzdenek/
Tak co to Jumbo? Po prvních dvou klasikách to vypadalo na velkou dominanci a teď jsou úplně jaloví…
Ale co je bomba tak je Bernal! Myslím, že to je jediný jezdec na GC, který by mohl ve své dřívější formě soupeřit se dvěma mimozemšťanama…
Myslím si, že v jeho formě z roku, kdy vyhrál Tour, nikoliv.
Géčko loni po Giru prohlásil, že je na tom výkonnostně lépe než když vyhrál Tour v 2018.
Viz třeba jak tu rozebíral Geo někdy před pár měsíci důvody razantního zvýšení výkonnosti cyklistů během posledních pár let (což se dá datovat od roku 2020).
Souhlasím s vilimatorem, Bernal v podstatě žádnou extradominanci nikdy nepředváděl. Na své vítězné Tour nevyhrál ani jednu etapu a ani to pořádně nenandal ostatním v pořadí, zvítězil jen o minutu. A bůhví jak by ta Tour dopadla, kdyby nebyla zkrácená poslední etapa a Thomas měl volnou ruku. Ano, bylo mu jen 21, ale přijde mi, že kolumbijci vyzrávají dřív, ale taky dřív vadnou (jako třeba Quintana)
Navíc jak mám Bernala rád, je třeba i dodat, že konkurence na té Tour byla nejslabší za hodně dlouhou dobu. Na třetím a čtvrtém místě Kruijswijk s Buchmannem.
Tour 2019 byla ložená spíš pro to, aby Froomík vstoupil do Klubu pěti, ale to by nesměl za jízdy na větru smrkat…
Souhlas se všemi Bernala mám moc rád, ale vyhrál Tour v době, kdy to ještě šlo
Tedy před příchodem těch mladých šílenců!
Taky si myslím, že na ně při vší úctě nebude mít ani kdyby byl o třídu lepší, než kdykoliv býval…
@Marcany: Jakoby si jezdci Vismy přečetli Tvůj příspěvek a chtěli Ti dokázat, že na tom až tak špatně nejsou
Příloha:
No hodně hořkosladké vítězství
Tak to rozhodopádně Nic to ale nemění na tom, že prostě byli nejlepší mezi muži i ženami
M.Vacek dostává od týmu průplesk….není (dle PCS) v týmu ani na Dwars door Vlaanderen ani na velké Ronde…. (DSM tam Bittnera má). Ale třeba je nemocnej a já tam vidím něco co tam není….
No, pravda je, že jsme od něho asi všichni čekali více – zvláště poté, když se nechal v rozhovoru slyšet, že má být pro jarní klasiky jedním z lídrů týmu Trek a moc se na tuto úlohu těší
Nějak se mi nechce věřit, že by se mlaďas „pobratřil“
Dneska mě až trochu namíchnul článek o Pogačarovi na idnesu https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/tadej-pogacar-nejlepsi-v-historii-kolem-katalanska-ohlas.A240325_112842_cyklistika_mt2 . Je to od autora buď hrubá neznalost nebo až necitlivá ignorace výsledků Eddyho Merckxe, tvrdit o Pogačarovi, že „Je tím nejlepším vůbec?
Čím víc závodí, tím pravděpodobnější odpověď na tuhle otázku zní: jednoznačně ano.“
Za mě teda jednoznačně pořád Merckx. I když je Tadej neskutečnej borec, tak kvalit Kanibala teda zdaleka nedosáhl. Pokud autor upozorňuje na věk Tadeje (25), tak by se mohl podívat, co v 25 letech dokázal Merckx a viděl by, že měl už takové úspěchy, jako nedosáhnul skoro nikdo po něm (2x TDF, 2x Giro, 1x duha na MS, 7 monumentů – 3x MSR, 2x Roubaix, Flandry, LBL, a mraky dalších vítězství). A to nemluvím o tom, že v 25 letech Merckx nekončil a těch vítězství na nejvýznamnějších závodech přidal opravdu ohromnou spoustu. Takže tvrdit dnes o Pogačarovi, že je tím nejlepším z nejlepších je úplně mimo
@zomba: Díky za tento příspěvek, potěšil´s
Jediné co vede k tomu že by autor tvrdil že Pogačar je nejlepší vůbec v historii,by mohla být věta v úvodu,kde cituje udajně Pogačara “ chtěl bych být nejlepší v historii“ .Jinak v článku o tom že by měl být historicky nejlepší není ni slova…i veškeré údaje,porovnání a komentáře v článku směřují pouze k tomu že se autor domnívá že „momentálně“ je Pogačar nejlepším vůbec.
Tak to čtu já…
@bbernard: Souhlas, není tam přímé tvrzení autora článku, že je Pogačar nejlepší jezdec historie. Nicméně mohl (podle mne dokonce měl) v textu poznamenat něco v tom smyslu, že sebevědomí Pogačara a jeho přání být nejlepším cyklistou všech dob je třeba brát s rezervou, protože Eddy Merckx… atd. atd. atd. A klidně mohl přidat pár statistických údajů nebo dát do tabulky přímé srovnání obou jezdců – na internetu je toho habakůk, že?
Takto se sice sám přehmatu nedopustil, ale vzhledem k tomu, kolik lidí (zvláště z mladé generace) nemá vůbec ponětí o největších postavách historie cyklistiky a jejich přehled sahá tak max. 5 let nazpátek, bylo by od rádoby cyklistického odborníka solidní, aby vše uvedl na pravou míru.
A protože souhlasím se zombou v názoru na skutečného krále cyklistiky, je i pro mne článek špatný. Přitom stačilo tak málo – načerpat informace třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Eddy_Merckx
dnes je těžko pro kohokoli soupeřit s výsledky E.Mercxe ,už třeba jen proto že od dob EM došlo k daleko větší specializaci cyklistů ..tak to zapsání do historie zkouší Pogačar jinou cestou …https://isport.blesk.cz/clanek/ostatni-cyklistika/445245/pogacar-prozradil-cil-sve-kariery-a-nemluvil-pritom-o-grand-tours.html
jak jsem si projel statistiky EM, tak i o spurtérské etapy tehdy jezdili jezdci na GC..a tak mě napadá otázka
kdy se vlastně objevili klasičtí sprinteři ? typu Cipollini ?Přiznávám že v historii cyklistiky mám mezery..
@bbernard – To je dobrá otázka. Freddy Maertens co vyhrál světový šampionát v Praze byl specialistou na sprinty.
A pak jsem si musel pomoci s googlem a našlo pro mne neznámé jméno Andre Darrigade:
https://www.cyclist.co.uk/in-depth/speed-demons-the-best-sprinters-in-tour-de-france-history
Cipollini je myslím považován za prvního cyklistu, který míval spurterský vláček v dojezdech.
I když dívám se na kariéru Maertense, tak to byl spíše cyklista typu Seana Kellyho než pouze „jen“ jezdec na hromadné dojezdy.
S Chrisovou rukou to bude v cajku
Příloha:
No, v poslední etapě Pogačar dokonal dílo zkázy a vyhrál svou čtvrtou etapu – tentokrát ve spurtu vedoucí skupiny top-favoritů. A že si byl svým vítězstvím předem jistý, dokládá jeho gesto na cílové lajně – hned totiž ukázal 4 prsty, což by neudělal, kdyby si to pečlivě nepřipravil…
Příloha:
A tady je TOP10 celkového pořadí – bravo Bernal!
Příloha:
Opět krásný závod se dvěma sympaťáky v úniku.
MVDP má problém, jeho selekci v kopcích ustáli 3 z Lidlu – Mads, Jasper a Jonathan ( borec – parádní vzestup )
Jasně za týden bude míchat kartami i Wout, Alberto Bettiol a další, jenže Mathie nemůže být sám, nebo bude muset jet taktiku být schovaný a zaútočit na prvním Oude Kwaremontu cca 62km před cílem…
i po posledním Kemmlebergu byli v pelotonu tři z Tudoru, Mateo Trentin a třeba Petr Kelemen +1 ? To by byla paráda!
Kelemen bohužel ne.
Bohužel, byl to stejně starý Marius Mayrhofer, a ten tedy zajíždí letos krásné výsledky na kostkách
Ve středu bez MvdP to bude souboj Lidl v nejsilnějším obsazení versus Visma (van Aert, Jorgensen, van Baarle, Benoot, po nemoci Laporte asi v roli domestika, Tratnik po dnešním pádu se bojím, že to odnesl zraněním).
Bettiol bohužel spadl v pátek, tak u něho je bohužel otazník.
Laurance Pithie nakonec 26., za mě borec závodu. A ještě teda Jonathan Milan…. ale neviděl jsem to celý, ke konci jsem nějak odpadal a usnul…. takže sem tam mám okna…. :). Cíl jsem ale viděl. Pedersenovi jsem fandil víc, takže spokojenost….
Daniel Babor 1. a 2. ve sprinterských etapách Volta ao Alentejo, dobrá práce!
Každý takový výsledek se počítá.
Chválím vždy české výsledky, tady je to ale opravdu tak poloviční, přece jen se jedná o ne nějak extra obsazenej 2.kovej závod(startlist quality 20) kde si Caja Rural dělá co chce jako jedinej Pro tým, proti tomu je vystoupení Ťoupalíka na Coppi Bartali(startlist quality 113) úplně jinde. Dneska teda třeba překvapil Říman 4.místem taky na dvojce ve Slovinsku kde byla taky lepší startovka (28) než POR. Ale výhra se počítá vždy.!!! A letos určitě vyhraje i větší závod.
Adamovo 7. v celkovém pořadí je výborné.
@rotki: a celkem vydařený víkend završil Matyáš Kopecký 9.místem na 1.kové jednorázovce ve Francii.
Trochu textu o výše zmíněných výsledcích Čechů v minulém týdnu na RC viz linky níže
22.03.2024 https://www.roadcycling.cz/clanek/cesti-krajanci-boduji-daniel-babor-druhy-v-portugalsku-matyas-kopecky-paty-ve-francii-adam-toupalik-prubezne-devaty-v-italii
23.03.2024 https://www.roadcycling.cz/clanek/cesi-boduji-i-nadale-adam-toupalik-dokoncil-ctvrtou-etapu-coppi-e-bartali-na-tretim-miste-daniel-babor-treti-etapu-volta-ao-alentejo-vyhral
Jonathan Milan tedy skvělá práce pro Madse
Mnohem lepší průběh závodu než bych čekal.
Pěkně krásně Pedersen
Mám Matěje rád, ale dnes jsem fandil Madsovi – a asi jsem nebyl sám, že?
Tak Wout se asi necítí na další nakládačku od Matěje a dnes se na start klasiky Gent – Wevelgem nepostaví
Jedničkou Vismy tak bude nejspíš Benoot (nebo ve skvělé formě jezdící Tratnik?) a pro případ, že dojede velký balík se sprintery, mají v sestavě Kooije! Podobně nejspíš uvažují v Alpecinu, a proto dali do dnešní sestavy vedle MvdP také Philipsena…
Rychlíky do závěrečného spurtu se to ostatně v balíku jen hemží – namátkou Merlier, Girmay, Démare, Bol, Bennet, Viviani, Gaviria, Degenkolb, Matthews, De Lie či veteráni Kristoff a Trentin.
Z našich pojede tažná mula Pepa Černý a rychlík do závěrečného spurtu Petr Kelemen. Mathias Vacek nejede…
Myslím, že Wout ani dnes neměl jet.
Krištof nakonec dnes taky nejede.
Aha, to jsem nevěděl…
Každopádně je ale dobré vědět, že dnešní klasiku můžeme sledovat v přímém přenosu nejen na Eurosportu, ale od 13:40 hod. taky na ČT4 Sport!
Příloha:
Ano, měl to takto naplánované několik měsíců dopředu. Vysokohorské soustředění, Harelbeke na rozjezd, další dny lehký oraz a pak start ve středu před Monumenty.
Příští neděli v době konání Flander má být u nás 20 stupňů nad nulou, zatímco dnes vládne u nás takové „belgické klasikářské počasíčko“. 👶
Pěkný to bylo. Škoda, že Enric nedojel Landu a Bernala, mohlo se pořadí ještě zamíchat. Už to měl kousek.
Ale ta dominance Pogacara a Vingegaarda je až divácky odporná.
Cílovej kopec předposlední etapy Okolo Katalánska byl úžasně „koukatelnej“ – vepředu zdánlivě vysmátej Pogačar (i když v rozhovoru po dojezdu říkal, že taky pěkně trpěl, protože jel v úniku bezmála 30 km), za ním vzorně spolupracující dvojice sympaťáků Landa – Bernal, potom zuby cenící a evidentně trpící Mas a konečně větší skupina okolo Vlasova (včetně Honzy Hirta). Celých 6 kilometrů se pořadí víceméně nezměnilo, jen časové rozestupy mezi skupinkami kolísaly podle toho, jak to komu v tu chvíli jelo.
Byla to fakt super podívaná
Příloha:
Velmi mne těší návrat na výsluní Egana Bernala Třetí místo v GC, pro které si dnes dojel, je prostě super!
Příloha:
Doprovodné motorky to dnes neměly ve stále se zužujícím kordonu šílejících fanoušků vůbec snadné a když jedna z nich musela zvolnit a omezila tím Pogačara, dostala od Slovince „nafackováno“ na kapotu!
Na fotce to není příliš patrné, ale mlátil do ní solidně
Příloha:
Hirťák dnes dojel na 13. místě v opravdu luxusní společnosti!
Příloha:
V celkové klasifikaci si Honza polepšil o deset míst na 22. pozici (za Carusem) a z týmu „podlahářů“ je druhej nejlepší za Landou Teprve za ním jsou v GC takoví borci, jako Chaves, Thomas, Leknessund, G. Martin, Quintana nebo Higuita!
Moc pěknej výsledek