Prosíme všechny účastníky diskuze o objektivnost v příspěvcích a střídmost v reakcích. Závadné příspěvky budou odstraněny a vulgární autoři zabanováni.
Úžasná etapa, v těch sopkách to jde nějak samo
Být šéfy UAE změním strategii a zastavím jakékoli aktivity v horských etapách, s tím že Tadej bude jezdit jako Joaquim Rodriguez, tedy intenzita na max 2-5minut v konci etapy. Pokud to nebyl hlaďák, mají velký problém protože dlouhodobou únavu nezlikvidují, a musí šetřit s Tadejovými silami.
U Jonase je vše přesně naopak tým by měl být aktivnější a Jonas útočit ideálně tak na 30 minut v konci a zkoušet Tadeje, pořád na něj vytvářet tlak jestli nerupne, den za dnem, ale je otázka jak na tom reálně Jonas bude ve třetím týdnu se silami, výkonnost se mu bude zvyšovat ale kondičně to nemusí být dobré pro takovýto tlak. Tour nečekaně zábavná s obří zápletkou
Pak také do toho může Tadej hodit vidle, protože jet údržbu, šetřit a útočit jen v konci, není jeho způsob závodění
A také se vším může zamávat Primož Roglič, když pojede správně pro něj, teoreticky by měl být nejčerstvější, takže od soboty v horách může slušně zlobit ale zatím mne toto jaro nepřesvědčil, neodjel ani jeden dominantní závod, ale třeba se jen připravoval a budeme zírat
Nikdo z nás nemohl vědět jak těžký návrat to pro Jonase byl, ale jeho plačtivý rozhovor v cíli to ukázal přesně – v totálních sračkách! Jonas má můj nehynoucí respekt a obdiv
Souhlasím s tebou. Doplnil bych jen, že to všechno už tu jaksi bylo – Tadej útočí, odjíždí, chybuje, prohrává, Jonas trpělivý, bojuje jak o život (ten jeho výraz … to je obdivuhodné až děsivé), Remco vadne ve stoupáních a v klesavých zatáčkách, dojíždí to tam, kde může prodat svoje motory, Primož padá a padá. Stejné obsazení hlavních i vedlejších rolí, jiné kulisy … Kdo to píše a režíruje? … Tour jak má být, čeká nás náramná podívaná , tak pojďte oba, čtyři
Tak Evenepola v kopcích táhnou dozadu ty koule které má, a včera je měl holt těžké…. Fakt mu přeju, aby někde pořádně vykysal, aby zjistil, že Vuelta je pěkná, ale Tour to prostě není
Já jenom doufám, že k tomu nepřibude následné odebrání titulu až Jonas vyhraje a časem vylezou napovrch ty vitaminy, kterýho ho vzkřísili…to už tu taky bylo. Já tomu prostě nemůžu uvěřit, že po tom jak byl Jonas rozbitej jede takovouhle ligu. Sorry jako.
@Marcany: Hele, sorry, ale tohle jsou planý kecy, které tady už tolikrát zazněly
Mohli bychom se podobně třeba ptát: Nemají Jonas s Tadejem stejného felčara? Toho samého, který namíchal Slovinci zázračný koktejl, díky němuž tak neuvěřitelně vylétl do cíle v horské časovce TdF 2020, nadělil skvělému časovkáři Rogličovi bezmála 2 minuty a doslova mu na poslední chvíli ukradl vítězství?
Nechme toho raději…
Článek 20 pravidel Tour de France z roku 2024 uvádí, že pravidlo 3 km se nevztahuje na: „ cíl etap 7 a 21 individuální časovky; pro cíle na vrcholu na etapách 14, 15, 17, 19 a 20. “
…takže na tuhle etapu(11.) se vztahuje…
Nádherná etapa, to už jsem asi dlouho neviděl. Takový comeback…. a takový rozhovor po etapě…. emoce z Jonase úplně stříkaly. Jestli mu fandím proti Tadejovi, tak po dnešku dvojnásob! A samozřejmě stále respekt Tadejovi. Parádní Tour…. Akorát ten náš Honza se zatím nějak trápí….
Tak jsem dorazil domů akorát včas, abych viděl poslední dva kopce – a byla to paráda
Jonas is back!!! Kdo by tomu věřil, že dokáže porazit Tadeje ve spurtu do kopce?
Tadej tak dostal slušný „psychologický“ pohlavek a může to být ještě moc zajímavý zbytek Tour Pravda ale je, že přijal porážku velmi dobře a hned za cílem Jonasovi plácnutím pogratuloval, což se cení!
Co ale zase vyváděl Roglič v závěru etapy?
Jinak nečekaná oprava ve výsledcích: Roglič spadl v 3 km ochranné zóně a nakonec mu připsali stejný čas, jako Evenepoelovi Sice mu fandím, ale přijde mi to velmi podivné
@PavelK: Je to rozhodně VELMI zvláštní…
Jak můžou vědět, že by dojeli spolu? Vždyť třeba hned ti dva za nimi, Ciccone a Almeida, jeli spolu ve skupině, ale Ital vyhrál spurt, poodjel jim na posledních metrech a má poprávu o dvě vteřiny lepší čas, než Almeida (+ další členové skupiny).
Vůbec tomu rozhodnutí nerozumím, Evenepoel se na pádu Rogliče nijak nepodílel, spadl jen a jen vlastní vinou – tak proč dostal o půl minuty lepší čas? Kocourkov…
Alex: ta ochranná zóna dává smysl v rovinatých etapách, když jde do spurtu 150 lidí. Tady ne
Vem si, že kdyby jel Roglic 5 vteřin před Evenepoelem, jaký by dostal čas? A jaký čas by dostal, kdyby jel 5! vteřin za ním v inkriminované době pádu.
PavelK: no tak s tím časem je to jednoduché….není skupina není čas…. tak nazdar….každopádně já jsem překvapen, že i v horách je ochranná zóna. Nad tímhle se asi někdo hodně zamyslel až to nakonec vymyslel.
Tour obživne, Tadej má chuť závodit
Únik je smutný, ředitelé v autech také, ale pro fanouška přichází důvod jít k TV
Tři následující kopce mají kilometry nad 10%, Honza Hirt nastartuje motory
Bude zábava
Včera se jelo pomalu (půlhodinu za plánovaným nejpomalejším příjezdem do cíle). Následující dva dny rovinaté etapy. Profil vyhovující Pogačarovi. Není důvod proč by vrchaři UAE se měli flákat od pondělí do pátku. Jasná strategie očesat domestiky Ineosu, Bory, Vismy, a to v případě, kdy do toho bude UAE šlapat naplno desítky kilometrů. Pogačar by mohl útočit na tom nejprudším stoupání, případně Evenepoel na tom následujícím stoupání.
Druhý týden jedu o den před závodníky. Včerejší, tedy dnešní etapa byla tuze těžká, pokud se dnes bude závodit od startu, tak je dost možná šance nějakého výbuchu.
Tak závodí se dneska od začátku, Michale, trefil jsi to
Před chvílí to vypadalo velmi zajímavě (viz obrázek), ale balík už to sjel a je zase všechno pohromadě
No nic, jedu na kolo a dokoukám tu etapu ze záznamu – je moc krásné počasí na to, abych čuměl na Healyho, jak se už asi podvacáté pokouší odjet z balíku…
Dnes super trasa včera měli všichni hnědé kraťáky z možnosti větru, který měl reálně šanci pod 0,5% ale dnes je to zabiják, již od startu se jede taková „rovinka“ ale je to pořád a neustále 50m nahoru 60 dolů 70nahoru 50 dolů atd, ani mapy.cz to nezachytí graficky ale PCS to mají dobře
A posledních 80km je fakt výživných
Může lehce mžít, teploty kolem 20°C v horách samozřejmě méně. https://mapy.cz/s/kuponuboba
a přidávám včerejší stachanovinu od Hirťáka, aneb hraju si na Pepu Bleka
Jinak dnešní rovinka se může jevit, že to bude až na sprint nuda, ale zdání klame ! Totiž dnešní etapa je skoro totožná té slavné větrné z roku 2013, kde tehda Tinkoff s Romanem a Contikem rozjeli terezíny a roztrhali na padrť celý peloton. Tehda hodně ztratilo Sky s Froomem a hlavně si tehdy Tour prohrál Valverde, který měl skvělou formu.
Snad bude dneska ve Francii taky větrno.
Jojo, to byl nezapomenutelný zážitek – vedle Romana se tehdy na tempu ujíždějící skupiny vedle pěti dalších jezdců ze Saxa podílel taky Peter Sagan, pokud si dobže vzpomínám – a nakonec tu etapu prohrál ve spurtu s chlapíkem, který se kdovíjakou záhadou do toho úniku taky dostal
Hádejte s kým? 1.) s Königem, 2.) s Merckxem nebo 3.) s Cavendishem?
Jo jo dobrý point Ale zapomínáte kdo Saxu velel – Michael Rogers na silnici a Bjerne Riis v autě A vůbec je zajímavé, kde tehdejší staff Saxa působí dnes, a je to hodně působivé
OK, Geo, ale nemyslím si, že umění jezdit na „terezín“ naučili jezdce Saxa právě ti dva. Docela bych si tipnul, že to byl právě Roman, který si tehdy kluky seřadil a dirigival je tak, aby jeli správně! Jízda ve větru a speciálně na „terezín“ bývala totiž chloubou českých (ale také polských a východoněmeckých) amatérů z 50.-80. let, kdy ji dovedli k dokonalosti hlavně v rovinatých a velmi větrných etapách v Polsku. Nepochybuji, že to byl starej Křižák, kterej Romanovi od útlého mládí vštěpoval, jak se to přesně dělá a kolik lze ztratit jediným špatným prostřídáním. A tohle „západní“ profíci prostě neuměli ani zdaleka tak dobře, jako „východní“ amatéři – kteří navíc pravidelně jezdívali závody družstev na 100km, což byla pro jízdu na „terezín“ ideální průprava.
Takže opakuji: Za mne to bylo především mistrovské dílo Romana Kreuzigera podporovaného Peterem Saganem, který prošel v mládí podobnou školou.
Přijel jsem z parádní více než stokilometrové vyjížďky k německým hranicím u Františkových Lázní právě včas, abych viděl posledních 20 kilometrů – a pokud byla celá etapa v podobném duchu, pak potěš košt
Nevím, jestli to bylo těmi třemi pivy, které jsem po cestě vypil, ale musím se přiznat, že jsem snad poprvé v životě masochisticky držel palce Cavovi, aby vyhrál a navázal tak na svůj triumf z roku 2013 No, neměl vůbec nárok (dokonce ho jeho rozjížděči urvali z háku a velice se tomu podivovali, když to zjistili asi kilák před cílem ) – a navíc dnes předvedl velkou show MVdP, který rozjel spurt Philipsenovi doslova fantasticky!
Myslím, že to zase taková ztráta pro Rogliče nebude. Vlasov se zrovna pro druhé neobětuje, bůhví jestli by spíš v horách nejel na vlastní triko místo pomoci Rogličovi.
ale to vycházíš pouze z mýtu co se vytvořil po loňské Vueltě a to z úst Ujtdebroekse a naši komentátoři to papouškují( apropo na Vueltě byl jasný lídr Bory Vlasov což vyplynulo i z práce zbytku týmu pro něj ), kdy jel Vlasov někomu jako domestik aby se dalo tvrdit že se pro druhé neobětuje? Co jsem četl v cizím tisku tak za odchod Ciena z Bory byli vděční téměř všichni včetně personálu , na Dauphine Vlasov s Rogličem zůstával vždy nejdéle a pracoval pro něj zodpovědně..apropo v tý etapě kde se zranil Vlasov..jak to že tam byl s ním jediný ve skupině? Kde byli specialisti klasikáři..VanPopel,Jungels,Heller když už chceš zpochybňovat loajalitu domestiků . Z mého pohledu je to klíčová ztráta pro Rogliče
Proč? Vždyť to je pravda. Navíc Vingegaard kolo ani vyměnit nechtěl.
Jediné co ho zajímá je Pogacar.
Pogacar by ho mohl příště někde potrestat a nechat ho mezi skupinami.
A teď si vem situaci, že by s nima jel, dostal defekt nebo ho prostě na šotolině odpojili a on nabral ztrátu. Tak by se Evenopel smál, jak s ním vydrbali. Vingeaard TOP formu nemá, na šotolině evidentně neumí a neměl svoje kolo, takže jakkoliv to vypadalo lákavě, tak by byl blázen, kdyby do toho šel. Já na jeho místě bych seděl na prdeli a ani bych se na špici neukázal
Jak nechtěl měnit kolo, co to je za blbost, on hlavně neměl kdy to kolo vyměnit. Jakákoliv výměna v takové situaci ho mohla stát Tour. A beztak tady jen reagujeme na aroganta(což mnohokrát prokázal) Evenepoela.
@kolemjdoucí: Je to tak Remcal je prostě trouba, ale cyklista kurevsky dobrej.
Blbá kombinace, ale znám takových i mezi námi, amatérskými cyklisty víc…
Navíc v době, kdy ti tři ujeli, scházelo do cíle 80 km. Z první skupiny by jim asi nikdo moc netahal, takže jet takovou dálku a točit se jen ve třech, to se nedivím, že jim do toho Jonas hodil vidle.
Schvalne tipovacka, kdo jede spic v zaberu
Kdyz nic nevidi kamera, co muzou videt zavodnici? Ti museli jet do bile mlhy doslova poslepu…
Bylo to par vterin, ale stejne…
Dnes pro zmněnu budou experimentovat s prodloužením ochranné zony při dojezdu ze 3 na 4-5km( to nevím přesně)
4 km to pokud vim bylo na vsech rovinatych dojezdech na letosni Tour.
Úplně mně unikl pád Wouta
Příloha:![Wout v 11.etapě](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/Wout-v-11.etapě-70x70.jpg)
Úžasná etapa, v těch sopkách to jde nějak samo
tým by měl být aktivnější a Jonas útočit ideálně tak na 30 minut v konci a zkoušet Tadeje, pořád na něj vytvářet tlak jestli nerupne, den za dnem, ale je otázka jak na tom reálně Jonas bude ve třetím týdnu se silami, výkonnost se mu bude zvyšovat ale kondičně to nemusí být dobré pro takovýto tlak. Tour nečekaně zábavná s obří zápletkou
ale zatím mne toto jaro nepřesvědčil, neodjel ani jeden dominantní závod, ale třeba se jen připravoval a budeme zírat
Být šéfy UAE změním strategii a zastavím jakékoli aktivity v horských etapách, s tím že Tadej bude jezdit jako Joaquim Rodriguez, tedy intenzita na max 2-5minut v konci etapy. Pokud to nebyl hlaďák, mají velký problém protože dlouhodobou únavu nezlikvidují, a musí šetřit s Tadejovými silami.
U Jonase je vše přesně naopak
Pak také do toho může Tadej hodit vidle, protože jet údržbu, šetřit a útočit jen v konci, není jeho způsob závodění
A také se vším může zamávat Primož Roglič, když pojede správně pro něj, teoreticky by měl být nejčerstvější, takže od soboty v horách může slušně zlobit
Nikdo z nás nemohl vědět jak těžký návrat to pro Jonase byl, ale jeho plačtivý rozhovor v cíli to ukázal přesně – v totálních sračkách! Jonas má můj nehynoucí respekt a obdiv
Souhlasím s tebou. Doplnil bych jen, že to všechno už tu jaksi bylo – Tadej útočí, odjíždí, chybuje, prohrává, Jonas trpělivý, bojuje jak o život (ten jeho výraz … to je obdivuhodné až děsivé), Remco vadne ve stoupáních a v klesavých zatáčkách, dojíždí to tam, kde může prodat svoje motory, Primož padá a padá. Stejné obsazení hlavních i vedlejších rolí, jiné kulisy … Kdo to píše a režíruje?
… Tour jak má být, čeká nás náramná podívaná , tak pojďte oba, čtyři
@BOSUx: Výborně popsáno
Tak Evenepola v kopcích táhnou dozadu ty koule které má, a včera je měl holt těžké….
Fakt mu přeju, aby někde pořádně vykysal, aby zjistil, že Vuelta je pěkná, ale Tour to prostě není
Po včerejší etapě…
Příloha:![2bcl0hMf](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/2bcl0hMf-70x70.jpg)
Já jenom doufám, že k tomu nepřibude následné odebrání titulu až Jonas vyhraje a časem vylezou napovrch ty vitaminy, kterýho ho vzkřísili…to už tu taky bylo. Já tomu prostě nemůžu uvěřit, že po tom jak byl Jonas rozbitej jede takovouhle ligu. Sorry jako.
@Marcany: Hele, sorry, ale tohle jsou planý kecy, které tady už tolikrát zazněly
Mohli bychom se podobně třeba ptát: Nemají Jonas s Tadejem stejného felčara? Toho samého, který namíchal Slovinci zázračný koktejl, díky němuž tak neuvěřitelně vylétl do cíle v horské časovce TdF 2020, nadělil skvělému časovkáři Rogličovi bezmála 2 minuty a doslova mu na poslední chvíli ukradl vítězství?
Nechme toho raději…
Je jasné, co se stalo Rogličovi?
Zde:
https://www.eurosport.com/cycling/tour-de-france/2024/tour-de-france-primoz-roglic-crashes-on-final-descent-in-bid-to-catch-tadej-pogacar-jonas-vingegaard_vid2178046/video.shtml
Úplně sám, nezaviněně a zbytečně. Nicméně proč mu dali v cíli čas Evenepoela, to mi hlava nebere
Díky. Rogličovi fandím, ale on spadne bez cizího zavinění a dají mu čas Remca???
Byl tam potenciální sprint o bonusy, tak to chápu takto. Ale překvapilo.
UCI article 2.6.027. Pred etepou management rekl, ze bude platit kvuli sjezdu do cile.
Článek 20 pravidel Tour de France z roku 2024 uvádí, že pravidlo 3 km se nevztahuje na: „ cíl etap 7 a 21 individuální časovky; pro cíle na vrcholu na etapách 14, 15, 17, 19 a 20. “
…takže na tuhle etapu(11.) se vztahuje…
Nádherná etapa, to už jsem asi dlouho neviděl. Takový comeback…. a takový rozhovor po etapě…. emoce z Jonase úplně stříkaly. Jestli mu fandím proti Tadejovi, tak po dnešku dvojnásob! A samozřejmě stále respekt Tadejovi. Parádní Tour…. Akorát ten náš Honza se zatím nějak trápí….
Tadej dnes nebude klidně spát.
Uvidíme, jak to bude pokračovat dál Snad měl fakt jen hladaka.
Já osobně mám o jeho žlutý dres v Nice velké pochybnosti.
Jako bych to napsal já a ne redaktor Matěj Vybíral
https://www.sport.cz/clanek/cyklistika-tour-de-france-sampionovo-zmrtvychvstani-vingegaard-docvakl-pogacara-a-ovladl-horskou-etapu-na-tour-5031757#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest249_dop_grouped_entities_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tak jsem dorazil domů akorát včas, abych viděl poslední dva kopce – a byla to paráda
Kdo by tomu věřil, že dokáže porazit Tadeje ve spurtu do kopce?
Pravda ale je, že přijal porážku velmi dobře a hned za cílem Jonasovi plácnutím pogratuloval, což se cení!
Jonas is back!!!
Tadej tak dostal slušný „psychologický“ pohlavek a může to být ještě moc zajímavý zbytek Tour
Co ale zase vyváděl Roglič v závěru etapy?
Jojo, Vingegaard se o vítězství ještě popere, je to neskutečnej bojovník
Příloha:![TOP10](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/TOP1057-70x70.jpg)
Doteď jsem fandil Pogimu, odteď začínám fandit Plačce.
Jinak nečekaná oprava ve výsledcích: Roglič spadl v 3 km ochranné zóně a nakonec mu připsali stejný čas, jako Evenepoelovi
Sice mu fandím, ale přijde mi to velmi podivné
Příloha:![Výsledky 11. etapy](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/Výsledky-11.-etapy-70x70.jpg)
Při dojezdu bylo vidět, jak má levou páku dost nakřivo, směrem dovnitř, někde to položil….
Položil to v jedné vracečce v minimální rychlosti, uklouzlo mu zadní kolo. Ukazovali to po dojezdu prvních dvou.
Vlastne měl štěstí, že jel s Evenepoelem, protože jinak by asi dostal svůj čas.
Stejně je to ale zvláštní.
@PavelK: Je to rozhodně VELMI zvláštní…
Jak můžou vědět, že by dojeli spolu? Vždyť třeba hned ti dva za nimi, Ciccone a Almeida, jeli spolu ve skupině, ale Ital vyhrál spurt, poodjel jim na posledních metrech a má poprávu o dvě vteřiny lepší čas, než Almeida (+ další členové skupiny).
Vůbec tomu rozhodnutí nerozumím, Evenepoel se na pádu Rogliče nijak nepodílel, spadl jen a jen vlastní vinou – tak proč dostal o půl minuty lepší čas? Kocourkov…
Alex: ta ochranná zóna dává smysl v rovinatých etapách, když jde do spurtu 150 lidí. Tady ne
Vem si, že kdyby jel Roglic 5 vteřin před Evenepoelem, jaký by dostal čas? A jaký čas by dostal, kdyby jel 5! vteřin za ním v inkriminované době pádu.
PavelK: no tak s tím časem je to jednoduché….není skupina není čas…. tak nazdar….každopádně já jsem překvapen, že i v horách je ochranná zóna. Nad tímhle se asi někdo hodně zamyslel až to nakonec vymyslel.
To skoro vypadá na to, že Pogačar dostal hlaďák. Od té motorky nechtěl vodu, ale dožadoval se něčeho jiného, možná gelů. Furt něco hledal po kapsách.
@tvs91: Může být… Fakt dobrý postřeh
Tour obživne, Tadej má chuť závodit
Únik je smutný, ředitelé v autech také, ale pro fanouška přichází důvod jít k TV
Tři následující kopce mají kilometry nad 10%, Honza Hirt nastartuje motory
Bude zábava
Bohužel Hirťák nenastartuje asi nic, nečekal sem, že tam bude drtit tempo ale takhle brzo vystoupit taky ne.
Hirťák ne ale Jonas Vingegaard obživl rozhodně, už jde po Tadejovi a zlikvidovali Roglu, Remca i ostatní …
Nečekal jsem, že úniku nechá UAE jen dvě minuty, hrotí to teda slušně..
Včera se jelo pomalu (půlhodinu za plánovaným nejpomalejším příjezdem do cíle). Následující dva dny rovinaté etapy. Profil vyhovující Pogačarovi. Není důvod proč by vrchaři UAE se měli flákat od pondělí do pátku. Jasná strategie očesat domestiky Ineosu, Bory, Vismy, a to v případě, kdy do toho bude UAE šlapat naplno desítky kilometrů. Pogačar by mohl útočit na tom nejprudším stoupání, případně Evenepoel na tom následujícím stoupání.
Etapa 5 + dvojetapa 6 a 7 – https://youtu.be/lXl2T3RWIjs
Druhý týden jedu o den před závodníky. Včerejší, tedy dnešní etapa byla tuze těžká, pokud se dnes bude závodit od startu, tak je dost možná šance nějakého výbuchu.
Tak závodí se dneska od začátku, Michale, trefil jsi to
Před chvílí to vypadalo velmi zajímavě (viz obrázek), ale balík už to sjel a je zase všechno pohromadě
Příloha:![Závodí se...](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/Závodí-se...-70x70.jpg)
No nic, jedu na kolo a dokoukám tu etapu ze záznamu – je moc krásné počasí na to, abych čuměl na Healyho, jak se už asi podvacáté pokouší odjet z balíku…
Dneska ta etapa dobrá podlaha od začátku..
Dnes super trasa
včera měli všichni hnědé kraťáky z možnosti větru, který měl reálně šanci pod 0,5% ale dnes je to zabiják, již od startu se jede taková „rovinka“ ale je to pořád a neustále 50m nahoru 60 dolů 70nahoru 50 dolů atd, ani mapy.cz to nezachytí graficky
ale PCS to mají dobře
A posledních 80km je fakt výživných
Může lehce mžít, teploty kolem 20°C v horách samozřejmě méně.
https://mapy.cz/s/kuponuboba
a přidávám včerejší stachanovinu od Hirťáka, aneb hraju si na Pepu Bleka
Příloha:![Hirťák rube na čele a hlídá vítr v 10.etapě](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/Hirťák-rube-na-čele-a-hlídá-vítr-v-10.etapě-70x70.jpg)
No, myslím si, že lze téměř na 100% tvrdit, že zítra to taková „nuda v Brně“, jako byla ta dnešní, nebude
Příloha:![TdF Stage 11](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/TdF-Stage-11-70x70.jpg)
Podle údajů uvedených na stránkách PCS je zítřejší etapa letos čtvrtou nejnáročnější – co do nastoupaných metrů!
Příloha:![TdF nastoupané metry v etapách](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/TdF-nastoupané-metry-v-etapách-70x70.png)
Pro Pogacara etapa jako stvořená. Budu ale přát vítězství někomu z uniku.
Je to taková Lombardie.
Jinak dnešní rovinka se může jevit, že to bude až na sprint nuda, ale zdání klame ! Totiž dnešní etapa je skoro totožná té slavné větrné z roku 2013, kde tehda Tinkoff s Romanem a Contikem rozjeli terezíny a roztrhali na padrť celý peloton. Tehda hodně ztratilo Sky s Froomem a hlavně si tehdy Tour prohrál Valverde, který měl skvělou formu.
Snad bude dneska ve Francii taky větrno.
Jojo, to byl nezapomenutelný zážitek – vedle Romana se tehdy na tempu ujíždějící skupiny vedle pěti dalších jezdců ze Saxa podílel taky Peter Sagan, pokud si dobže vzpomínám – a nakonec tu etapu prohrál ve spurtu s chlapíkem, který se kdovíjakou záhadou do toho úniku taky dostal
Hádejte s kým? 1.) s Königem, 2.) s Merckxem nebo 3.) s Cavendishem?
Jo jo dobrý point
Ale zapomínáte kdo Saxu velel – Michael Rogers na silnici a Bjerne Riis v autě
A vůbec je zajímavé, kde tehdejší staff Saxa působí dnes, a je to hodně působivé
OK, Geo, ale nemyslím si, že umění jezdit na „terezín“ naučili jezdce Saxa právě ti dva. Docela bych si tipnul, že to byl právě Roman, který si tehdy kluky seřadil a dirigival je tak, aby jeli správně! Jízda ve větru a speciálně na „terezín“ bývala totiž chloubou českých (ale také polských a východoněmeckých) amatérů z 50.-80. let, kdy ji dovedli k dokonalosti hlavně v rovinatých a velmi větrných etapách v Polsku. Nepochybuji, že to byl starej Křižák, kterej Romanovi od útlého mládí vštěpoval, jak se to přesně dělá a kolik lze ztratit jediným špatným prostřídáním. A tohle „západní“ profíci prostě neuměli ani zdaleka tak dobře, jako „východní“ amatéři – kteří navíc pravidelně jezdívali závody družstev na 100km, což byla pro jízdu na „terezín“ ideální průprava.
Takže opakuji: Za mne to bylo především mistrovské dílo Romana Kreuzigera podporovaného Peterem Saganem, který prošel v mládí podobnou školou.
https://sport.aktualne.cz/ostatni-sporty/kreuziger-jiz-ctvrty-froome-celil-atakum-i-na-rovine/r~883e0e76eb0311e296dc002590604f2e/
Příloha:![IMG_20240709_202705](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/IMG_20240709_202705-70x70.jpg)
@rotki: Pěkně se to čte
Jóóó, to byly časy
Valverde měl tehdy smůlu. Měl defekt, ale než se stihl vrátit do pelotonu, tak se začalo jet a už se tam nedostal.
Nic nudnějšího než dnešní etapu sem v TV ještě neviděl, dívám se tak nějak z povinnosti
Přijel jsem z parádní více než stokilometrové vyjížďky k německým hranicím u Františkových Lázní právě včas, abych viděl posledních 20 kilometrů – a pokud byla celá etapa v podobném duchu, pak potěš košt
No, neměl vůbec nárok (dokonce ho jeho rozjížděči urvali z háku a velice se tomu podivovali, když to zjistili asi kilák před cílem
) – a navíc dnes předvedl velkou show MVdP, který rozjel spurt Philipsenovi doslova fantasticky!
Nevím, jestli to bylo těmi třemi pivy, které jsem po cestě vypil, ale musím se přiznat, že jsem snad poprvé v životě masochisticky držel palce Cavovi, aby vyhrál a navázal tak na svůj triumf z roku 2013
Špatná zpráva pro Primože. Vlasov končí na Tour kvůli zlomenině kotníku. Snad se v Pyrenejích nebo v Alpách rozjede Hindley.
Olympiády se Vlasov vzdal v červnu, to si myslím, že možná díky jeho odstoupení získal uvolněné místo v časovce Mathias Vacek.
Rusové prostě vydrží víc, než „obyčejní lidé“
https://www.sport.cz/clanek/cyklistika-tour-de-france-etapu-dokoncil-i-se-zlomenym-kotnikem-roglicuv-klicovy-pomocnik-vsak-na-tour-konci-5031646#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest258_redesign_vyhledavani_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Myslím, že to zase taková ztráta pro Rogliče nebude. Vlasov se zrovna pro druhé neobětuje, bůhví jestli by spíš v horách nejel na vlastní triko místo pomoci Rogličovi.
ale to vycházíš pouze z mýtu co se vytvořil po loňské Vueltě a to z úst Ujtdebroekse a naši komentátoři to papouškují( apropo na Vueltě byl jasný lídr Bory Vlasov což vyplynulo i z práce zbytku týmu pro něj ), kdy jel Vlasov někomu jako domestik aby se dalo tvrdit že se pro druhé neobětuje? Co jsem četl v cizím tisku tak za odchod Ciena z Bory byli vděční téměř všichni včetně personálu , na Dauphine Vlasov s Rogličem zůstával vždy nejdéle a pracoval pro něj zodpovědně..apropo v tý etapě kde se zranil Vlasov..jak to že tam byl s ním jediný ve skupině? Kde byli specialisti klasikáři..VanPopel,Jungels,Heller když už chceš zpochybňovat loajalitu domestiků . Z mého pohledu je to klíčová ztráta pro Rogliče
Ok. Je pravda, že Vlasova nesleduju a názor jsem si udělal akorát na základě loňské Vuelty a toho, že je to rusák, čili vrcholný nesympoš :)
…asi tak
https://www.sport.cz/clanek/cyklistika-tour-de-france-vingegaard-jako-kazic-zabavy-na-tour-nemel-koule-zavodit-rypnul-si-rival-5031615#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest218_mobil_bez_boxiku_firem_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz No nevím, jestli tohle Evenopel řekl, tak je fakt jeliman. Zjevně nepochopil situaci Vingegaarda. Mizerná příprava, na šotolině evidentně neumí a ještě na cizím kole. To by si jen opravdový blázen mohl myslet, že se bude pouštět do nějakých divočin.
Proč? Vždyť to je pravda. Navíc Vingegaard kolo ani vyměnit nechtěl.
Jediné co ho zajímá je Pogacar.
Pogacar by ho mohl příště někde potrestat a nechat ho mezi skupinami.
A teď si vem situaci, že by s nima jel, dostal defekt nebo ho prostě na šotolině odpojili a on nabral ztrátu. Tak by se Evenopel smál, jak s ním vydrbali. Vingeaard TOP formu nemá, na šotolině evidentně neumí a neměl svoje kolo, takže jakkoliv to vypadalo lákavě, tak by byl blázen, kdyby do toho šel. Já na jeho místě bych seděl na prdeli a ani bych se na špici neukázal
Jak nechtěl měnit kolo, co to je za blbost, on hlavně neměl kdy to kolo vyměnit. Jakákoliv výměna v takové situaci ho mohla stát Tour. A beztak tady jen reagujeme na aroganta(což mnohokrát prokázal) Evenepoela.
@kolemjdoucí: Je to tak
Remcal je prostě trouba, ale cyklista kurevsky dobrej.
Blbá kombinace, ale znám takových i mezi námi, amatérskými cyklisty víc…
Četl jsem vyjádření jednoho sport. ředitele Vismy. Jonas možnost kolo měnit měl, se nechtěl. Tratnik má sedlo jen o 3 mm jinak.
Navíc v době, kdy ti tři ujeli, scházelo do cíle 80 km. Z první skupiny by jim asi nikdo moc netahal, takže jet takovou dálku a točit se jen ve třech, to se nedivím, že jim do toho Jonas hodil vidle.
Cyklisika?
Příloha:![IMG_0114](https://romankreuziger.com/wp-content/uploads/2014/02/IMG_0114-70x70.png)
Schvalne tipovacka, kdo jede spic v zaberu
Kdyz nic nevidi kamera, co muzou videt zavodnici? Ti museli jet do bile mlhy doslova poslepu…
Bylo to par vterin, ale stejne…
Wellens nebo Politt. Pogačar jede na třetím místě.